(Studiu) Conținutul Instagram al celebrităților provoacă sentimente negative, spune Facebook

Marile vedete de pe rețelele de socializare, printre care Kim Kardashian, Justin Bieber și Charli D’Amelio, se numără printre celebritățile ai căror urmăritori de pe Instagram experimentează mai multe sentimente negative cu privire la imaginea lor de sine, potrivit unei cercetări interne a Facebook, dezvăluită de Wall Street Journal în această săptămână, ridicând întrebări cu privire la impactul culturii celebrităților online, relatează REUTERS.

 

Wall Street Journal a publicat miercuri cercetările scurse, care au servit drept bază pentru articolele publicate la începutul acestei luni, în care se spune că Facebook știa că aplicațiile sale dăunează sănătății mentale a unor adolescente și tineri utilizatori.

 

Cercetarea, intitulată „Comparație socială pe Instagram”, a chestionat 100.000 de persoane în martie și aprilie 2020 în nouă țări, inclusiv în Statele Unite, Australia și Brazilia.

 

Purtătorul de cuvânt al Facebook, Kevin McAlister, a declarat că respondenților la sondaj nu li s-a cerut să numească conturi specifice, dar cercetătorii au descoperit că conturile de celebrități au fost „unele dintre cele mai des întâlnite conturi pentru persoanele care ne-au spus că au experimentat fie niveluri mai mari, fie mai mici de comparație socială negativă pe Instagram”, pe baza datelor interne ale companiei.

 

El a remarcat că rezultatele au sens deoarece celebritățile enumerate au peste 30 de milioane de urmăritori fiecare.

 

Cercetătorii Facebook nu au studiat dacă expunerea utilizatorilor la aceste conturi de celebrități a dus la sentimente negative față de ei înșiși.

 

Cântăreața Ariana Grande și modelul Kendall Jenner s-au numărat printre celebritățile pentru care adepții au simțit mai multe comparații sociale negative, au constatat cercetătorii Facebook.

 

Cercetătorii Facebook au menționat în datele scurse, că firma ar putea colabora cu vedetele în cadrul unor campanii pentru a reduce comparația negativă.

 

Pe de altă parte, conturile de Instagram aparținând emisiunii „The Ellen Show”, care este prezentată de comedianta Ellen DeGeneres, actorul american Will Smith și fotbalistul brazilian Neymar au avut urmăritori care au simțit „mai puțin comparația negativă”.

 

Constatările sunt notabile, având în vedere că Instagram a contribuit la pionieratul ascensiunii influencerilor din social media și a făcut eforturi pentru a recruta celebrități în aplicație în primele sale zile.

 

Cercetătorii de la Facebook au descoperit că a vedea mai mult conținut despre celebrități în feed-ul Instagram a fost asociat cu mai multe comparații negative.

 

Aproape jumătate din conținutul pe care oamenii îl văd pe Instagram provine de la celebrități, a arătat cercetarea.