Petru Pitușcan, de la câteva afaceri mici, la un frigider industrial

Și în Republica Moldova, afacerile au început să se dezvolte după standardele din afară. Petru Pitușcan, din Călărași, a început de la câteva afaceri mici, iar acum deține un frigider industrial de 1000 de metri pătrați.

 Petru Pitușcan, antreprenor: „Producem nutrețuri pentru animale, pentru gospodăriile domestice. Și o altă ramură este depozitul frigorific în care păstrăm produsele pe care le-am crescut noi, mai mult ne bazăm pe prune și pe struguri. Dar prestăm și servicii altor persoane, altor fermieri din apropiere.”

Lipsa forței de muncă, fiind o problemă în sectorul agricol, îi face pe antreprenori să gândească strategic.

Petru Pitușcan, antreprenor: „La noi mai mult se bazează ca o afacere de familie, de aceea mai mult membrii familiei activăm în cadrul acestei afaceri. Soția, părinții, frații, acesta este punctul de sprijin.”

Pentru a reduce din cheltuieli, Petru Pitușcan își dorește să monteze pe acoperișul frigiderului mai multe panouri fotovoltaice.

Petru Pitușcan, antreprenor: „Vrem să instalăm panouri fotovoltaice, pentru a reduce din consumul de energie și să eficientizăm consumul de energie. Practic 20-30 % din cost se duce pentru energia electrică și la frigider și la moară.”

Câțiva ani la rând, a pus bani deoparte pentru construcția frigiderului, dar n-au fost suficienți, așa că a trebuit să ia și un împrumut.

Petru Pitușcan, antreprenor: „Creditul l-am accesat pentru procurarea utilajului din frigider și pentru a duce investiția la sfârșit. Fără acces la resurse financiare nu poți duce investiția până la sfârșit.”

Piața financiară oferă multe posibilități, iar Petru Pitușcan a ales oferta cea mai potrivită.

Petru Pitușcan, antreprenor: „Am apelat la serviciile FinComBank fiindcă este o bancă corectă.

În domeniul agroindustrial, tehnologiile sunt în continuă evoluție, de aceea, și antreprenorii trebuie să se acomodeze schimbărilor.

Petru Pitușcan, antreprenor: „Tot timpul cu progresul trebuie să mergem în timp, totul trebuie modernizat, să investim. Fiecare afacere trebuie mereu modernizată ca să fim în ritm cu timpul, altfel concurenții nu dorm.”

Vă invităm să urmăriţi campania #FinComBusiness – preţuim oameni, încurajăm afaceri şi poveştile de succes ale antreprenorilor pe pagina #FinComBusiness.