O afacere inițiată la Tiraspol cucerește piața mondială a modei

0 195

Cu peste 20 de ani de activitate și două fabrici de confecții și tricotaje la activ, compania de textile „Intercentru-Lux” din orașul Tiraspol este de ceva timp și un furnizor pentru mărci internaționale celebre precum Prada, Monclair, Lacoste sau Burberry, relatează PROVINCIAL.

 

Dar întreprinderea nu a scăpat și de criza pandemică. „Anul trecut, toată colecția noastră de primăvară a rămas blocată în depozite, pentru că centrele comerciale din toată lumea au fost închise. Din acest motiv, marfa noastră n-a ajuns la clienți, iar compania a activat în minus”, spune Boris Chiciuc, directorul de dezvoltare al întreprinderii.

 

Criza a determinat compania să se reinventeze și să ia un șir de măsuri pentru a dezvolta afacerea și a păstra locurile de muncă. În acest context, a apelat și la asistența Suediei și PNUD. Prin intermediul proiectului „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului ” (AdTrade), întreprinderea a fost ajutată să identifice noi piețe de export și parteneri de afaceri.

 

„În pofida unor rezultate notabile ale companiei, de unii singuri nu am fi reușit să facem față noilor realități. Datorită ajutorului oferit, am efectuat o analiză a potențialului nostru de export și o cercetare amplă a unei piețe promițătoare pentru noi, cea din Azerbaidjan. Cu o parte din potențialii clienți identificați cu ajutorul proiectului, noi deja suntem în proces de negociere”, mai spune Boris Chiciuc.

 

Întreprinderea trece printr-un proces de certificare conform sistemului de management al calității, ceea ce îi va spori succesul antreprenorial și profitul companiei.

 

Întreprinderea va beneficia de servicii de creare a unui magazin online pentru a pătrunde pe piața UE, care va fi dotat cu noi funcționalități și va deveni un instrument de lucru cu toată baza de clienți a companiei și un instrument eficient de promovare pe piața externă.

 

„Nu putem afirma că întreprinderea a depășit totalmente efectele crizei pandemice, însă putem spune cu siguranță că datorită sprijinului financiar și tehnic obținut până acum, am reușit să depășim perioada de criză, iar acest lucru ne face să credem că lucrurile vor reveni la normalitate și să fim mai încrezători în viitor”, susține Boris Chiciuc, directorul companiei. De această părere sunt și de cei 830 de angajați ai întreprinderii.