Mistreții și mangalița pot aduce un profit frumos

De profesie, fotograf, dar pasionat de animale și agricultură. Așa începe povestea lui Adrian Verlan, care, după câțiva ani de lucru peste hotare, a decis să se întoarcă în orașul natal, Anenii Noi și să înființeze o afacere, crește porci mistreți și de rasa mangalița.

„Noi de fapt am pornit de la 3 porci de rasă mangaliță care deja erau însămânțați, după care am mai procurat doi porci mistreți și i-am combinat între ei. Timp de doi ani am făcut aceste combinări, dorim să avem și rasă curată de mistreț,” menționează Adrian Verlan, antreprenor.

Chiar dacă sunt două specii rar întâlnite în țara noastră, porcii nu necesită o îngrijire deosebită față de cei obișnuiți, din gospodăriile oamenilor.

„De fapt nu este o diferență mare în modul de a crește, nu sunt foarte capricioși, mănâncă cam tot aceiași hrană pe care o consumă un porc normal doar că ne axăm un pic mai mult pe iarbă, toamna le cumpărăm tot felul de legume, sfeclă, morcov. De fapt aș spune că nu necesită așa multe îngrijiri, față de porcii de casă, pentru că modul lor de viață este sălbăticia, deci îi creștem la fel ca niște porci obișnuiți de casă.”

Cu hrana și condițiile necesare, creșterea porcilor mistreți și mangalița poate fi o afacere destul de profitabilă.

„Creșterea mistreților este o afacere destul de profitabilă, pentru că acest segment de piață nu are concurență, iar când nu ai concurență, poți pune prețul pe care îl vrei. Practic, e un monopol. Este profitabil atunci când poți acoperi toată cererea. Când ai doi, trei mistreți, nu putem vorbi despre profit.”

„Prețul unui kilogram de carne mangaliță este de 55 de lei, iar porcul sălbatic mistreț este 60 de lei un kg. Noi preluăm comanda pe pagina noastră de internet, după care stabilim o zi în care porcul este sacrificat și facem livrarea către persoane.”

Deseori, mulți vin să admire animalele considerate „exotice” în țara noastră.

„Toți rămân mirați. Când invit pe cineva în ospeție și le arăt că cresc mistreți, au o reacție mai deosebită, fiindcă nu prea au văzut, până la momentul dat.

„Noi suntem printre puținii oameni care cresc mistreți pentru vânzare și au planuri să se ridice la un nivel mai mare. Cât am navigat pe internet, nu prea am văzut anunțuri și oameni care să se ocupe cu așa ceva. Iar cei care se ocupă nu au așa cantități mari, ca să poată acoperi cererea de pe piață,” afirmă Adrian Verlan, antreprenor.

Antreprenorul este unul dintre miile de tineri care a plecat din Moldova pentru un trai mai bun, dar printre străini a înțeles că: „Fie pâinea cât de rea, tot mai bună-i în țara ta.”