Cum să reduceți consumul de combustibil la tractoare

Motorina este scumpă iar potențialul de economisire este mare – este posibil un consum cu până la 20 la sută mai mic.Războiul din Ucraina și sancțiunile împotriva Rusiei au făcut ca prețul motorinei să explodeze. Odata cu inceperea perioadei de vegetatie se incep lucrarile pe teren. Din punct de vedere energetic, tractoarele nu sunt deosebit de eficiente. Doar 10 până la 20 la sută din puterea motorului ajunge și la trenul de propulsie. Se pierde multă energie prin gazele de eșapament, răcire și neutilizate. Cu prețurile mari la motorină , doare și mai mult. Oferim sfaturi despre cum să reduceți consumul de motorină al tractoarelor, scrie agrarheute.com.

Economisirea motorinei: potențialul de economisire al tractoarelor

  • Curățarea filtrului de aer și a radiatorului: 5 procente
  • Aer condiționat oprit: 3 până la 5 procente
  • Presiune mare în anvelope pe drum: până la 7 procente
  • presiune scăzută în anvelope în câmp: 10 la sută
  • Tractor lestat corect: până la 15 la sută
  • Conducerea la turații reduse a motorului: până la 15 la sută
  • Lucrul cu managementul transmisiei motorului: 5 până la 25 la sută
  • Conducerea manuală la turație redusă a motorului: 5 până la 15 la sută

Sfatul 1 pentru economisirea motorinei: presiunea și viteza în anvelope

A ajunge la destinație mai repede cu un tractor nu este neapărat mai bine. Viteza maximă a tractorului este limitată și de anvelope. Cu cât tractorul este mai încărcat, cu atât viteza maximă a anvelopelor este mai mică. Este mai bine să conduceți încet la câmp cu presiune scăzută în anvelope decât rapid cu presiune mare în anvelope. Economisirea de timp este foarte mică și nu justifică alunecarea mai mare și compactarea dăunătoare a solului.

Apropo: alunecarea pe tractoare descrie cât de mult alunecă anvelopa pe suprafața drumului. Un mic derapaj se doreste si in teren. Cu toate acestea, pentru lucrări grele, ar trebui să fie de maximum 15 la sută. Tractoarele cu senzori radar arată șoferului alunecarea curentă în cabină.

Sfatul 2 pentru economisirea motorinei: Îndepărtați tot ce nu este necesar

Tractorul ar trebui să aibă doar atât balast cât este necesar. Prin urmare, ar trebui să utilizați greutăți de balast flexibile, de exemplu în treapta frontală. Greutățile roților sunt bune, dar greu de îndepărtat. Adesea stau pe tractor prea mult timp inutil. Producătorii de tractoare au prezentat câteva idei de greutate variabilă în trecut. De exemplu, EZ-Ballast de la John Deere. Acest lucru nu a fost încă implementat la scară largă. Balastul optim pentru tractoare standard, cu un raport de greutate de 40:60 sub tren, economisește până la 15% motorină pentru lucrări grele.

Sfatul 3 pentru economisirea motorinei: motorul trebuie să poată respira

Introducerea unor standarde de emisii mai stricte s-a schimbat mult în tehnologia motoarelor mașinilor agricole. Mai presus de toate, performanța mai rece a crescut din cauza temperaturilor mai ridicate ale gazelor de eșapament. Noile filtre de aer ale tractoarelor separă mai multă murdărie și praf. Pentru că filtrele de aer înfundate cresc temperaturile gazelor de eșapament și consumul de combustibil. Cu toate acestea, ar trebui să curățați în mod regulat suprafețele radiatorului și grila de admisie.

Dar atenție – siguranța în primul rând: cel puțin 20 la sută din greutatea totală trebuie să fie pe puntea față! Capacitatea de a conduce trebuie menținută.

Sfatul 4 pentru economisirea motorinei: setați corect sistemul de aer condiționat – nu înghețați vara

Aerul condiționat al unui tractor de 250 de cai putere mare consumă energie. În zilele caniculare, aceasta poate costa între 3 și 4 litri de motorină pe oră. Folosiți aerul condiționat numai atunci când este absolut necesar. De altfel, sistemele de aer condiționat care sunt setate prea jos nu numai că costă inutil motorină, dar te pot și îmbolnăvi. Diferența dintre temperatura exterioară și temperatura din cabină nu trebuie să fie mai mare de 6°C. Dacă lucrați cu tractorul la o temperatură exterioară de 30°C, ar trebui să setați aerul condiționat din cabină doar la 24°C și nu mai rece.

Sfatul 5 pentru economisirea motorinei: reduceți turația motorului

Majoritatea tractoarelor încă se rotesc la o viteză nominală de 2.000 rpm. Unele tractoare și combine de mare capacitate au deja motoarele lor proiectate pentru o viteză mai mică. În munca de zi cu zi, aceasta înseamnă conducerea la viteze mici ori de câte ori este posibil. La tractoarele cu transmisie manuală, aceasta înseamnă schimbarea treptată a vitezei devreme și mai târziu. Tractoarele cu transmisii variabile continuu folosesc presiunea motorului. Pentru munca de transport poate fi mare. Dacă tractorul lucrează cu un atașament care necesită aceeași viteză, scăderea motorului poate fi coborâtă.

Sfatul 6 pentru economisirea motorinelor: tractoarele nu sunt mașini de curse

La semafoare, unele tractoare îi uimesc pe șoferi. În primii câțiva metri accelerează foarte repede și decolează. Cu toate acestea, potențialul de accelerație al tractorului nu ar trebui exploatat pe deplin dacă nu este necesar. În transport, reduceți nivelurile de accelerație. La unele transmisii CVT, nivelul de accelerație determină, de asemenea, comportamentul în rulare. Accelerația lentă are, de asemenea, avantajul că tractorul coboară ușor când se apropie de o intersecție sau de un semafor roșu.

Sfatul 7 pentru economisirea motorinei: aderența economisește combustibil – banda de rulare a anvelopei oferă tracțiune

Anvelopele de tractor sunt universale. Pe drum, ar trebui să provoace rezistență mică la rulare la viteze mari. Cu toate acestea, adevărata lor putere constă în faptul că tunelurile lor se împletesc cu solul câmpului și al pajiștilor. Acesta este ceea ce face posibilă o tracțiune bună. Prin urmare, cauciucurile e pe tractoare care fac multă muncă de tragere pe câmp nu ar trebui să fie uzate rău. Regula generală este: jumătate din adâncimea benzii de rulare face cultivarea solului mai scumpă cu 10 până la 20 la sută. Anvelopele cu o înălțime mai mică de 2 cm transferă doar maximum 80% din forța lor de tracțiune pe sol.

Sfatul 8 pentru economisirea motorinei: Opriți în loc să mergeți la ralanti

Tractoarele petrec mult timp la ralanti. La aproximativ 900 rpm toarcă fără efort. Diesel încă curge prin șină în camera de ardere. Unele modele de tractor își reduc viteza de ralanti cu 200 până la 300 rpm de îndată ce scaunul șoferului este eliberat pentru câteva secunde. Chiar mai bine decât reducerea turației este oprirea tractorului în timp ce vorbiți sau așteptați. Și în unele situații acest lucru are și mai multe avantaje: Convorbirile cu angajații sau colegii sunt mai plăcute atunci când nu există zgomot de motor în fundal.