Cum crești rezistența la îngheț pentru motorina rămasă în rezervorul tractorului

Cum crești rezistența la îngheț pentru motorina rămasă în rezervorul tractorului. Temperaturi scăzute și motorină de vară în rezervorul tractorului – o combinație poate duce la probleme în ceea ce privește pornirea motorului diesel. Soluție este folosirea unui aditiv anticongelant pentru motorină, tranmsite agrointel.ro.

Limita de temperatură de filtrabilitate pentru motorina de tranziție este de -10 grade Celsius, iar în cazul echivalentului de vară este de 0 grade Celsius. Aceasta înseamnă că vă puteți trezi cu vehiculul blocat chiar și în urma unei scăderi ușoare a temperaturii.

Primele înghețuri – primele necazuri

Specificul industriei agricole face ca multe mașini și unelte agricole să fie folosite sporadic, așa că există posibilitatea să fim neplăcut surprinși când încercăm să le utilizăm în timpul iernii.

Șoferii se află de obicei într-o situație mai bună, deoarece combustibilul de iarnă este disponibil din timp la benzinării, astfel că șansa de a alimenta cu motorină de iarna sau chiar de tranziție este mult mai mare.

Pentru probleme – un aditiv anticongelant

Pe piață există numeroși aditivi anticongelanți pentru motorină. Aceste produse conțin aditivi care împiedică agregarea cristalelor de parafină în motorină. În practică, aceasta înseamnă că prin utilizarea unui aditiv putem preveni blocarea țevilor și a filtrului de combustibil.

Folosirea lor în mod adecvat și în cantitatea potrivită va reduce temperatura de solidificare a combustibilului chiar până la -40 de grade Celsius.

Cum se utilizează?

Producătorii de substanțe anticongelante recomandă ca acest aditiv să fie turnat în rezervor chiar înainte de realimentare, astfel încât să se amestece bine în urma adăugării ulterioare a motorinei.

De asemenea, este permisă adăugarea unui aditiv într-un rezervor de combustibil care conține deja motorină. Într-o astfel de situație, însă, trebuie reținut că după adăugarea substanței, motorul trebuie pornit astfel încât aditivul să se amestece cu combustibilul și să se răspândească în întreg sistemul.

Este important ca aditivul să fie adăugat în rezervor înainte de apariția înghețului, deoarece preparatul va fi pe deplin eficient doar în astfel de condiții. De asemenea, trebuie amintit că motorina de vară va necesita o doză mai mare de aditiv anticongelant decât combustibilul de tranziție sau de iarnă.

Aditivii anticongelanți de la producători renumiți sunt complet siguri pentru motoarele diesel moderne.

Cât costă aditivii anticongelanți

Aici sunt câteva exemple, cu prețuri pentru aditivi anticongelanți comercializați pe câteva site-uri. Vom plăti mai puțin de 40 de lei pentru un recipient de 0,15 litri de aditiv Liqui Moly. Această cantitate de aditiv ar trebui să fie suficientă pentru aproximativ 50 de litri de combustibil.

Pentru un bidon de 0,5 l de aditiv K2 DFA-39, prețul este de aproximativ 20-25 de lei. Se recomandă folosirea a 50 ml de produs la 60 l de motorină, însă în cazul combustibilului de vara dozajul trebuie dublat.

Prețul aditivului My Auto este de 25 de lei pentru 0,5 litri. Potrivit producătorului, această cantitate este suficientă pentru 500 de litri de carburant.

Benzina poate fi dăunătoare

Se obișnuiește ca uneori să fie adăugată benzină sau alcool denaturat la motorină, însă această practică a fost și este eficientă pentru motoarele mai vechi, dar nu este recomandată pentru motoarele mai recente.

Ambele substanțe înrăutățesc proprietățile de lubrifiere ale combustibilului. Mai mult, o astfel de acțiune este pur și simplu nejustificată din punct de vedere economic, deoarece prețul pentru 4 litri de benzină include o substanță care va scădea punctul de solidificare al combustibilului cu câteva grade Celsius.

Sursă: agrointel.ro