Au rămas fără apă în robinete. Apă Canal promite să rezolve problema

Gerul din ultimele zile a lăsat fără apă mai mulţi locuitori ai Capitalei, după ce zeci de instalaţii de apă neprotejate au îngheţat, anunță reprezentanţii S.A. „Apă-Canal Chişinău”. Potrivit informațiilor, la Departamentul dispecerat al întreprinderii au fost înregistrate mai multe cazuri de îngheţ a branşamentelor şi a apometrelor. 

Specialiștii spun că este vorba, în special, despre instalațiile din sectorul particular, iar echipele au intervenit la adresele vizate pentru a remedia problemele apărute.

„Din data de 7 ianuarie și până astăzi, echipele au reușit remedierea cu succes a 74 de avarii înregistrate la rețelele de apeduct și 102 avarii și blocări la rețeaua de canalizare. Astfel, zilnic, în teren lucrează 10 echipe la remedierea avariilor înregistrate la rețeaua de apeduct și 2 echipe la rețeaua de canalizare. Echipele de intervenție, personalul din stațiile de tartare, sau de epurare a apelor uzate – sunt la datorie, alături de celelalte categorii de personal, pentru a asigura continuitatea și funcționalitatea sistemului de alimentare cu apă și sanitație a orașului. Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la numărul de telefon 022-256 666”, precizează Apă-Canal Chișinău.

În contextul menținerii gerului, pentru a evita eventuale avarii și cheltuieli inutile, S.A. „Apă-Canal Chișinău” îndeamnă consumatorii să asigure izolarea termică a locurilor de amplasare a instalațiilor de contorizare, a gurilor de acces, a rețelelor interioare de canalizare și a branșamentelor la apă, lăsând liber doar cadranul de citire a datelor de consum de apă, inclusiv capacul de acces care închide căminul trebuie să fie bine ermetizat.