Atenţie la tentativele de fraudă cu cardurilor bancare

Dacă cineva vă sună pe viber și solicită datele bancare, nu vă grăbiți să le divulgați. Este schema unor escroci care vă vor lăsa fără banii de pe card. Numai la Bălți, făptașii au tras pe sfoară aproape 40 de persoane.

Pentru a pune punct înșelătoriilor, polițiștii din municipiu au dat start unei campanii de prevenire și informare a oamenilor, relatează nordnews.md.

 „Ne propunem ca să informăm toți cetățenii din municipiul Bălți asupra fenomenului infracțional dat și anume asupra metodelor care le folosesc infractorii atunci când sustrag resurse financiare de pe cardurile bancare. Noi ne-am adresat oficial către instituțiile financiare din Bălți pentru a se prezenta la această ședință și au promis că se vor implica împreună cu poliția în măsurile de prevenire a acestor infracțiuni”, relatează Valeriu Cojocaru, șeful Inspectoratului de Poliție Bălți.

Escrocii, sună pe viber și se prezintă drept lucrători ai băncii, comunică primele cifre de pe cardul bancar, care sunt identice la toți clienții, astfel inspirând încredere victimelor.

 „Inspectoratul de poliție Bălți, pe parcursul anul 2020 a pornit peste 39 de cauze penale de escrocherie de pe cardurile bancare. Din acest considerent, astăzi, Inspectoratul de Poliție Bălți a dat startul unei campanii de informare a cetățenilor despre aceste cazuri. Totodată, a fost realizat un spot video care va fi difuzat pe toate sursele mass-media locale și naționale. De asemenea vor fi împărțite pliante informative fiecărui cetățean din or. Bălți”, informează Eugenia Molceanov, ofițer de presă a Inspectoratului de Poliție Bălți.

Reprezentanții băncilor recomandă cetățenilor să se aboneze la SMS Banking pentru a primi în timp real notificări despre tranzacțiile care se efectuează de pe card și pentru a putea telefona serviciul clienți în caz de necesitate.

 „În ultima perioadă, la noi la bancă sunt foarte multe cazuri de fraude prin intermediul cardurilor bancare. Banca a intervenit promt, noi am dat start unei campanii de informare a clienților, primul pas care l-am făcut, am informat clienții prin sms, al doilea pas – am informat și clienții care dețin adresă de mail, prin poșta electronică și am dat start de informare chiar la ghișeele băncii”, susține Iurie Beșliu, reprezentantul Băncii.

Din numărul total de cauze penale, 27 dosare au fost calificate drept furt, iar 12 – ca escrocherie.