Afacerea de succes a familiei Mihov, care a exportat anul acesta toţi strugurii în UE

„Terra Vitis” este afacerea familiei Mihov din satul Burlacu, raionul Cahul. Cu o istorie de două decenii, compania produce pere, cireșe și struguri de masă, dar şi culturi de câmp. Cartea de vizită a Terra Vitis sunt strugurii de masă, iar colecția de soiuri autohtone și internaționale testate de întreprindere numără circa 200. În ciuda provocărilor generate de condițiile meteorologice nefavorabile din acest an, Terra Vitis a reușit să obțină o recoltă de struguri similară cu cea din sezonul precedent, transmite un comunicat al Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Fructe, Moldova Fruct.

VARVARA MIHOV, manager de export Terra Vitis:
„Am recoltat, în acest an, între 25 și 30 de tone de struguri la hectar, la sistemele Gable și Pergola. Dacă facem o comparație, indicii sunt la nivelul anului precedent șipoate un pic mai buni, însă așteptările noastre erau să înregistrăm 20% peste ce+am avut anul trecut”, Familia Mihov exportă 6 soiuri de struguri de pe suprafața de 42 de hectare. „Cheia succesului o reprezintă pentru noi calitatea înaltă și relațiile pe care le stabilim cu importatorii. Suntem certificați Global G.A.P, iar pentru a fi siguri că produsul pe care îl exportăm este conform, facem analizele de rigoare la laboratoarele din Moldova și din Italia.”

Compania a reușit să livreze 640 tone de struguri, din recolta anului curent, la export. Cererea a depășit oferta, iar strugurii au fost comercializați exclusiv pe piața Uniunii Europene în Polonia, România și Germania.

VARVARA MIHOV:
„Am obținut un preț mai bun pentru struguri în acest an datorită calității, dar și ratingului tot mai înalt obținut de strugurii Moldova pe piața internațională. Suntem mândri că am reușit să livrăm în acest sezon, în premieră, struguri către rețeaua de magazine Lidl din România. Condiția din partea rețelei a fost să livrăm strugurii în lăzi returnabile IFCO. A fost o provocare pentru noi: am livrat strugurii recoltați și pre răciți, iar în aceeași zi produsul era deja pe raft. Pe de altă parte, ne- am ciocnit de latura birocratică, vămuire și admitere temporară a lăzilor pe teritoriul țării. Ne-am convins totuși că avantajele utilizării ambalajului returnabil sunt incontestabile.”

Afacerea antreprenoarei Varvara Mihov, este parte a Programului de Mentorat la Export, inițiat de Moldova Fruct cu suportul proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova și Fondul American pentru Întreprinderi Ucraina-Moldova. În cadrul programului, managerul de export a reprezentat compania la expoziția Fruit Attraction de la Madrid.

 

VARVARA MIHOV:

„Cu suportul experților internaționali, care ne ghidează în cadrul programului, am reușit să stabilesc o agendă de întâlniri cu potențiali cumpărători de fructe. În rezultat, am stabilit contacte cu 4 companii din Olanda și Franța. Nu am putut iniția colaborarea imediat, pentru că nu am avut produs în stoc, dar am discutat despre livrări de cireșe, pere și struguri în sezonul următor. La Madrid am remarcat interesul crescut al importatorilor pentru soiul de struguri „Moldova”. Interesul față de acest soi aduce și o satisfacție deosebită companiei, în special, atunci când la o zi sau două distanță de la recepționarea mărfii, importatorul anunță: „Varvara, sold out”. ”Aceasta ne face cu adevărat fericiți.”