Coridorul feroviar Nord-Centru: Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari va fi reparat. Guvernul a aprobat inițierea negocierilor asupra Acordului de modificare nr.1 la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. În baza acestuia, țara noastră va primi un împrumut în valoare de peste 18 milioane de euro. Lucrările de reparație a tronsonului sunt programate să fie finalizate până la sfârșitul anului 2025.
Andrei SPÎNU, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Ne propunem să reabilităm 128 de kilometri de cale ferată din cele 446 – de la Vălcineț la Căinari. Cele 128 de kilometri sunt cele mai afectate și zonele cu cele mai mari limitări de viteză. Proiectul de azi presupune inițierea negocierilor cu BERD pentru alocarea a aproximativ 18 milioane de euro. Proiectul total este de aproximativ 115 milioane de euro.”
Oficialul a menționat și despre importanța începerii acestor lucrări.
Andrei SPÎNU, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „După cum cunoașteți, infrastructura feroviară, în Republica Moldova, încă este într-o stare nu prea bună. Avem limitări de viteză de până la cinci kilometri și mai mult. Dacă pe coridorul sudic de la Tighina la Giurgiulești deja se lucrează și avem un proiect de reabilitare, pe coridorul de nord Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari încă nu a început reabilitarea.”
Potrivit autorităților, acest tronson de cale ferată asigură legătura cu mediul industrial din nordul și centrul Republicii Moldova, inclusiv cu zonele economice libere din Mărculești, Bălți, Ungheni și Chișinău. Coridorul este important pentru exportul, importul și tranzitul mărfurilor din România și Ucraina. În plus, acesta conectează coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca-Giurgiulești, fiind utilizat pentru logistica mărfurilor transbordate în porturile dunărene și cele de la Marea Neagră.