Două sectoare de drum național și un tronson feroviar vor fi renovate și modernizate. În acest sens, cabinetul de miniștri, a aprobat două proiecte de lege privind ratificarea unui acord de împrumut și a unui contract de finanțare dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
ANDREI SPÎNU, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Este vorba de un împrumut de 150 de milioane de euro care va fi utilizat pentru două tronsoane importante. Drumul M2, adică centura orașului Chișinău, sectorul 2, care va fi extins la patru benzi, aproximativ șapte kilometri. Vorbim de la drumul spre Leușeni până la podul de la Pruncul și drumul M1, frontieră cu România- Leușeni- Chișinău- Dubăsari- frontieră cu Ucraina – reabilitare cu lungimea estimativă de 85 de kilometri.”
În același timp, Executivul a aprobat și un proiect de lege privind ratificarea Contractului de finanțare pentru renovarea unui tronson feroviar.
ANDREI SPÎNU, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Este vorba de reabilitarea sectorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Chișinău-Căinari cu o lungime de 446 de kilometri. Din acești 446 de kilometri – 128 de kilometri sunt într-o stare deplorabilă. Practic, se circulă cu limitări de viteză. Aceste resurse financiare de aproximativ 41 de milioane sub formă de împrumut și 12 milioane sub formă de grant vor fi utilizate pentru reabilitarea a celor 128 de kilometri, pentru a ridica viteza cu care se circulă, dar și siguranța feroviară pe aceste tronsoane.”
Potrivit autorităților, aceste tronsoane au o importanță națională și strategică atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru îmbunătățirea conectivității Republicii Moldova cu Ucraina și Uniunea Europeană.