Comerțul online, din ce în ce mai profitabil în Moldova

Fiecare tânăr din Moldova ajunge într-un moment, când trebuie să decidă cum să-și construiască viitorul: să plece peste hotare, să-și găsească un job bun acasă, sau să-și creeze propria afacere.

Maistru Roman, împreună cu colegul său, cofondatorii celui mai mare magazin online din Republica Moldova, au decis nu doar să-și încerce norocul în afaceri acasă, ci și să oprească fluxul de tineri în căutarea unui viitor mai bun în alte țări.

Roman Maistru, antreprenor: „Sincer, la început nu m-am gândit că voi ajunge la o afacere atât de mare. La început am investit într-o activitate care ar putea să îmi hrănească familia și să mă regăsesc în ceva. A fost foarte complicat, nu cred că aș mai dori să trec prin toate acestea.”

Acum 5 ani, și-au fondat de la zero propria afacere de vânzări online într-un oficiu de 15 m2 și cu bani împrumutați pentru chirie, iar astăzi au peste 130 de angajați, o platformă online bine dezvoltată și scopuri frumoase de viitor alături de echipă.

Roman Maistru, antreprenor: „Eu nu sunt antreprenor cu experiență, sau care face totul ca la carte, eu fac așa cum simt. Dacă eu simt că nu am nevoie să aflu piața, eu nu o fac, eu mai bine fac ca piața să fie cointeresată în produsul meu, dar să nu pun produsul sub piața noastră.”

Iar cel mai important într-o afacere, spune antreprenorul este mediul de lucru.

Roman Maistru, antreprenor: „Omul nu vine doar pentru bani la serviciu, nouă ni se pare că face un job pentru a câștiga bani. Jobul e locul unde tu petreci o mare parte a timpului. Trebuie să îți placă aici, nu doar ca să faci bani, dar și să te afli într-un anturaj potrivit, să fii cu oamenii potriviți, să ai o gașcă ca să nu simți nevoia de a pleca mai repede acasă.”

Dacă alții investesc în marketingul de brand, Roman spune că a investit în cel de vânzare.

Roman Maistru, antreprenor: „Sunt două direcții de marketing de brand și cel de vânzări. Noi nu prea ne-am ocupat cu markentingul de brand, chiar nimic nu am investit, pe noi nu ne știe lumea așa cum știe alte magazine online. Noi investim la maxim în promovarea produsului. Aici e marketingul nostru de bază.”

Cum e să pui pe roate un start-up în vânzări online în Moldova și să demonstrezi că se poate să ai succes chiar și într-o țară atât de mică, aflați miercuri, 19.30 la Ora de Profit, cu Olivia Cucoș.