Viticultorii intenționează să vândă mai mulți struguri în supermarketuri
Mai multe organizații agricole planifică să organizeze o serie de negocieri între producătorii de struguri de masă și cele mai mari lanțuri de supermarketuri din Moldova.
Drept exemplu le-au fost producătorii autohtoni din industriile conexe. În special, în perioada septembrie – decembrie, prunele și merele locale au predominat în multe lanțuri de supermarketuri din ţară.
Totodată, în piețe o pondere semnificativă a produselor locale se găseşte ambalată în cutii de carton de calitate înaltă, uneori sub o anumită marcă, precum și în ambalaje mici. Asociațiile de viticultori consideră că strugurii – „cartea de vizită a Moldovei” – nu ar trebui să fie lăsaţi ca şi producţie secundară.
În acest context, reprezentanții asociațiilor viticole consideră că institutele de cercetare în pomicultură și tehnologii alimentare, precum și unele pepiniere locale, pot deveni în viitor furnizori importanți de struguri pentru lanțurile de supermarketuri din Chișinău. Dispunând deja de plante mamă experimentale de struguri dintr-o varietate largă de soiuri, ca şi „produs secundar” al activităților de cercetare, aceştia produc tone de struguri de înaltă calitate, inclusiv extra-timpurii și târzii.
Totodată, o cantitate mică de produse de calitate premium ar putea fi furnizată supermarketurilor și de către întreprinderile care cultivă struguri şi sunt orientate exclusiv spre export.