Cum putem opri răspândirea COVID-19 în școli?

Chiar când școlile se pregăteau să se redeschidă pentru noul an școlar, cazurile de COVID-19 au început să crească, conduse în mare parte de varianta delta mai contagioasă.

 

Un grup a ajuns la concluzia că vaccinurile și mascarea funcționează bine pentru prevenirea focarelor de COVID-19 în școli, dar alte strategii, cum ar fi barierele de plexiglas și verificarea temperaturii, nu merită efortul.

Ce funcționează

Un vaccin COVID-19 este cel mai important instrument de prevenire a COVID-19 în școli, precum și aproape peste tot. S-a demonstrat că toate vaccinurile autorizate în prezent ajută la prevenirea infecțiilor și protejează împotriva bolilor moderate și severe. Unele variante, cum ar fi delta, pot fi mai susceptibile de a provoca infecții descoperite, dar vaccinările au demonstrat protecție împotriva bolilor simptomatice cauzate de delta.

 

Cu cât sunt mai mulți oameni dintr-o școală care sunt vaccinați, cu atât este mai mic riscul unui focar în școală și cu atât este mai mică probabilitatea ca cineva să dezvolte o boală severă dacă apar infecții. Vaccinurile COVID-19 sunt disponibile în prezent pentru oricine are vârsta de 12 ani (doar în unele țări) sau mai mult și este posibil ca cel puțin unul dintre vaccinuri să fie autorizat pentru copiii mai mici în vârstă de școală în ultimele luni ale anului 2021 sau la începutul anului 2022.

 

Și măștile sunt importante. Nu toată lumea dintr-o școală poate fi sau va alege să fie vaccinată și există, de asemenea, un risc de infecții descoperite, în special din varianta delta. Măștile reduc riscul răspândirii virusului de către o persoană infectată și oferă o anumită protecție purtătorului împotriva infectării. În ultimul an universitar, sa demonstrat că îmbrăcarea cu măști reduce răspândirea COVID-19 în școli. De asemenea, măștile nu perturbă ziua școlară așa cum ar putea face alte măsuri, cum ar fi menținerea elevilor în cohorte fixe sau scurtarea zilei școlare pentru schimburi separate.

Ceea ce probabil nu merită efortul

Alte măsuri de prevenire au avut o eficiență limitată în anumite situații, dar probabil nu merită costurile și eforturile de implementat în majoritatea școlilor.

 

Barierele din plexiglas, obișnuite în afaceri și alte locuri, pot fi costisitoare și nu fac prea mult pentru a preveni transmiterea aeriană în mediile școlare. În unele situații, barierele precum scuturile de birou pot crește de fapt riscul transmiterii prin reducerea circulației aerului.

 

De asemenea, verificările zilnice ale temperaturii și simptomelor nu s-au dovedit a fi un mod eficient de prevenire a COVID-19 în mediile publice. Această abordare ratează cazurile asimptomatice, care sunt deosebit de frecvente în rândul copiilor și al adulților mai tineri. Totuși, studenții, profesorii și personalul ar trebui să rămână acasă până când vor avea un test negativ dacă au simptome de COVID-19 sau au fost expuși cuiva cu COVID-19.

 

Alte politici pot reduce transmisia, dar pot perturba elevii, cum ar fi distanțarea fizică de cel puțin 2 metri sau separarea elevilor în cohorte care nu au voie să se amestece. Dacă elevii poartă măști și mai ales dacă majoritatea sunt vaccinați, este puțin probabil ca aceste măsuri să adauge o protecție mult mai mare.

 

De asemenea, probabil că nu merită să testați în mod regulat pe toată lumea. Testarea frecventă este costisitoare, iar exemplele și modelele matematice din lumea reală indică faptul că testarea asimptomatică de rutină pentru COVID-19 în școli oferă puține beneficii suplimentare, dincolo de vaccinarea și mascarea pe scară largă.

Ce să faci cu prânzul?

Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care mi le pun este cum să alerg la prânz, când elevii sunt adunați împreună și nu pot purta întotdeauna măști. Multe școli au inclus prânzul în ultimul an fără a provoca focare COVID-19, ceea ce sugerează că prânzul se poate face în siguranță.

 

Există puține dovezi directe cu privire la riscul transmiterii atunci când se compară diferite abordări ale problemei prânzului, dar există câteva principii de bază.

 

Elevii trebuie să poarte măști ori de câte ori nu mănâncă în mod activ. Pe cât de provocator este să gestionezi o sală de prânz, strigătele, cântările și vorbirile puternice răspândesc mai mult virus și ar trebui descurajat, mai ales fără măști. Și o ventilație bună, în special în spațiile în care oamenii mănâncă, este importantă.

 

De asemenea, studenții trebuie să păstreze distanța unii de alții în timp ce mănâncă. Școlile ar putea lua în considerare mai multe perioade de prânz, ca copiii să mănânce în sălile de clasă sau să folosească alte spații din școală pentru a reduce aglomerarea.

Ceea ce încă nu știm

Nu este clar cum creșterea variantei delta va afecta revenirea la școală. Persoanele infectate cu delta tind să răspândească virusul mai mult decât cele infectate cu alte tulpini, iar infecțiile revoluționare din această variantă pot provoca focare mari atunci când nu există alte măsuri de prevenire. Bazându-se doar pe vaccinări pentru a controla COVID-19 nu pare să fie o strategie câștigătoare.

 

Mai mulți copii se infectează în timpul creșterii variantei delta. Au existat creșteri bruște în iulie și august 2021 a numărului total de copii identificați cu infecții și internați pentru COVID-19. Dar și numărul cazurilor din populația generală a crescut. A existat doar o creștere modestă a proporției de cazuri de COVID-19 la copii față de alte grupe de vârstă și acest lucru s-ar putea datora faptului că copiii reprezintă o pondere tot mai mare din cei nevaccinați.

 

COVID-19 nu omite niciodată să ofere noi surprize. Multe aspecte ale anului școlar următor rămân necunoscute, dar învățând din ceea ce a funcționat și nu a funcționat în anul școlar trecut, avem dovezi că, în majoritatea situațiilor, elevii se pot întoarce în siguranță personal la școală atâta timp cât aceste măsuri de prevenire stratificate sunt pus în loc și aderat.

 

Sursa informației: https://www.weforum.org/agenda/2021/08/schools-reopen-masks-vaccines-us-education/