Se estimează că 60-70% din populația lumii trebuie vaccinată împotriva COVID-19 pentru a obține imunitatea efectivului. Acest lucru face ca depășirea ezitării, amânării și respingerii vaccinului COVID-19 să fie cea mai mare provocare de comunicare de marketing din viața noastră.
Țările se mută de la o problemă de aprovizionare la o problemă a cererii și consumului, așa cum s-a remarcat de multe ori, vaccinuri există, dar doritori nu sunt.
Toate tacticile menționate mai jos sunt tactici de MARKETING.
Soluții centrate pe pacient pentru ezitarea vaccinului:
MARKETINGUL sau procesul de luare a deciziilor pentru clienți – sau, în acest caz, pentru pacienți – este adesea înțeles folosind cadrul ierarhic al efectelor. Acesta sugerează că clienții gândesc mai întâi, apoi simt și apoi fac. În legătură cu vaccinul COVID-19, acest lucru implică faptul că pacienții trebuie mai întâi să „se gândească” la el, adică să devină conștienți și să cunoască vaccinul. Apoi, pacienții trebuie să „se simtă” pozitiv în legătură cu aceasta, ca în cazul dezvoltării unei convingeri de a primi vaccinul. În cele din urmă, pacienții trebuie să o „facă” – cu alte cuvinte, să se vaccineze.
Majoritatea factorilor de decizie politică au subliniat stadiul „a face”, concentrându-se pe distribuție și comoditate printr-o combinație de vaccinare în masă, spital, medic și farmacii. Acest lucru are sens pentru populația interesată de vaccinare. Cu toate acestea, pentru populațiile cu amânare, ezitare și respingere a vaccinurilor, trebuie să ne concentrăm asupra etapelor „gândirii” și „simțirii” luării deciziilor. Fără aceste etape, este puțin probabil ca pacienții să treacă la stadiul „a face”.
- Creșteți cunoștințele și depășiți dezinformarea
În primul rând, trebuie să ne concentrăm asupra etapei „gândiți” întrebându-ne de ce oamenii ezită, amână și resping vaccinul. Cercetările arată că un motiv major este că acești pacienți cred că invenția și procesul de aprobare a vaccinului au fost grăbite, cu efecte secundare nedeclarate. Acest lucru poate fi abordat de către liderii locali care se adresează pro activ și educă scepticii prin mijloace media, cum ar fi apeluri telefonice, poștă directă, televiziune, panouri publicitare și canale digitale.
„Depășirea ezitării, amânării și respingerii vaccinului COVID-19 este cea mai mare provocare de comunicare de marketing din viața noastră.” — Ofer Mintz, Universitatea de Tehnologie, Sydney; Imran Currim, Universitatea din California Irvine; Rohit Deshpande, Harvard Business School
Sunt necesare și abordări mai asertive pentru a depăși dezinformarea vaccinului, în special pe rețelele de socializare. Cercetările anterioare arată că existența unor surse medicale respinge în mod direct afirmațiile inexacte online. Formarea și finanțarea sunt necesare pentru a ajuta organizațiile medicale, de sănătate publică și non-profit să răspundă activ la dezinformare cu dovezi științifice.
- Îmbunătățește sentimentele
Populația care ezită la vaccin a dezvoltat sentimente puternice împotriva acestuia, astfel încât utilizarea surselor de informații de încredere de aceste persoane ar putea îmbunătăți sentimentele lor cu privire la vaccin. Cercetările indică pe aceia care ezită să aibă încredere în furnizorii medicali, liderii politici și credincioși pentru a furniza cunoștințe bazate pe „gândire” despre deciziile medicale, dar sunt mai susceptibile să se bazeze pe comunitățile lor pentru a oferi „simțirea” sau convingerea bazată pe emoții pentru decizii.
O altă modalitate de a îmbunătăți sentimentele scepticilor vaccinului este de a juca teama de a pierde, atât social, cât și economic.
- Facilitează acțiunea
Locurile de vaccinare în masă sunt esențiale pentru a facilita pacienții care doresc să fie vaccinați. Pentru a ajunge la oameni care nu sunt siguri de vaccinare, totuși, va necesita tactici pro active.
În primul rând, stimulentele pot funcționa. Mai multe state și orașe oferă stimulente în numerar și transport gratuit sau creează loterii și petreceri mari pentru a stimula vaccinările. Întreprinderile ar trebui, de asemenea, să fie încurajate să contribuie, oferind cadouri plătite, produse gratuite și cadouri la loterie.
Credem că aplicarea abordării centrate pe pacient „gândiți – simțiți – faceți” la problema de comunicare a vaccinului COVID-19 va îmbunătăți eforturile de accelerare a imunității la efectivul global. Asigurarea unei redeschideri și recuperări economice sigure și depășirea acestei provocări economice și de sănătate semnificative ar putea depinde de astfel de tactici.
Sursa informației: https://www.weforum.org/agenda/2021/06/3-tactics-to-overcome-covid-19-vaccine-hesitancy/