Air France-KLM a zburat marți (18 mai) un Airbus A350 alimentat cu biocombustibil de la Paris la Montreal, demonstrând disponibilitatea companiei aeriene de a adopta combustibil cu emisii reduse, în ciuda diviziunilor profunde din industrie.
Zborul ”Air France 342” a decolat de pe aeroportul ”Charles de Gaulle” cu un amestec de 16% de combustibil durabil pentru aviație (SAF) în rezervoarele sale de combustibil, produs în Franța de ”Total” și făcut din ulei de gătit uzat.
Zborul a semnalat o „ambiție comună de a decarbonizării transportul aerian și de a dezvolta un lanț de aprovizionare SAF în Franța”, au declarat companiile într-o declarație comună cu operatorul aeroportuar ADP.
Combustibilul pentru avioane produs din biomasă sau sintetic din energie regenerabilă are potențialul de a reduce emisiile de carbon, deși la un cost ridicat în comparație cu prețul kerosenului.
Începând cu anul viitor, zborurile care pleacă din Franța vor trebui să utilizeze 1% SAF, înaintea obiectivelor Uniunii Europene de a atinge 2% până în 2025 și 5% până în 2030 conform politicii acordului verde al blocului UE.
Însă companiile aeriene tradiționale din rețea au căutat să scutească zborurile pe distanțe lungi, susținând că o cerință SAF exclusiv în Europa le-ar putea expune la o concurență neloială străină.
Acest lucru a atras un răspuns supărat din partea companiilor aeriene low-cost, printre care Ryanair, Wizz Air și easyJet, care au scris către UE în martie pentru a cere ca regulile să se aplice tuturor zborurilor originare din Europa.
Companiile aeriene au o „responsabilitate majoră” de reducere a emisiilor, a declarat marți, directorul executiv al Air France-KLM, Ben Smith.
Combustibilul verde utilizat pentru zborul Paris-Montreal a fost produs de Total la uzina sa din Oudalle lângă Le Havre, precum și La Mede, o rafinărie din sudul Franței transformată în biocombustibili în 2019.
Sursa informației: https://www.reuters.com/business/sustainable-business/air-france-uses-cooking-oil-fly-canada-green-fuel-debate-rages-2021-05-18/