Fructele autohtone de calitate sunt comercializate în ambalaj nou
Primele mere moldovenești, ambalate în lăzi noi marca ”Moldova – un gust deosebit”, au fost exportate la sfârșitul săptămânii precedente.
„Comercializam fructele noastre într-un ambalaj depășit de timp, dar a venit timpul să ne aliniem noilor tendințe și preferințe ale consumatorilor, de aceea am acceptat ușor noul design al ambalajului. Este foarte importantă imaginea noastră pozitivă, atractivă și profesionistă cu care ne prezentăm pe piețele unde suntem deja cunoscuți sau pe altele noi. Cu fructe de calitate și noul ambalaj , cumpărătorul ne va recunoaște oriunde în lume”, spune Ion Tulei, primul producător care a decis să utilizeze noul ambalaj.
Designul pentru lăzile de 13 kilograme a fost elaborat cu suportul proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova, în contextul eforturilor de modernizare a mărcii ”Moldova – un gust deosebit”.
„În anul 2020, am actualizat imaginea Moldova Fruct, am redefinit logoul Asociației și marca comercială Moldova – un gust deosebit, cunoscută de mai bine de șase ani. Ulterior am elaborat un regulament pentru a reglementa utilizarea corectă a mărcii de către producătorii dispuși să asigure respectarea standardelor de calitate. A urmat elaborarea cutiei, iar până în prezent avem doi membri ai Asociației care au obținut dreptul și comercializează deja merele sub marca comercială actualizată Moldova – un gust deosebit”, a precizat în acest context Iurie Fală, director executiv al Asociației Moldova Fruct.
Conform Regulamentului, fructele trebuie să fie de cea mai înaltă calitate pentru a nu compromite imaginea acestora pe piețele de export.
„Este o sarcină majoră pentru Asociație și pentru producătorii de fructe, ca ambalajul să fie recunoscut în rândul consumatorilor, iar ei să fie siguri de calitatea fructelor cumpărate. Așteptăm și alți producători care sunt interesați să vândă sub marca Moldova – un gust deosebit să apeleze la Moldova Fruct pentru a primi detalii despre posibilitatea utilizării mărcii. Sperăm ca imaginea nouă să creeze noi oportunități, să aducem un mesaj nou despre fructele moldovenești noilor și vechilor parteneri și pe această cale să contribuim la promovarea exporturilor”, subliniază Iurie Fală.
Programul de Dezvoltare a Horticulturii, aprobat recent de Guvern, prevede ca ”Moldova un gust deosebit” să devină un brand de țară pentru toate produsele din sector.