2020 a dovedit că vehiculele electrice reprezintă viitorul transportului

Anul acesta a arătat clar că zilele motorului cu ardere internă (ICE) sunt numărate. În 2020 s-a înregistrat o creștere explozivă în segmentul EV (Electric Vehicle) al industriei auto, aproape fiecare producător important și grup de mărci anunțând, dezvăluind sau lansând vehicule electrice noi și viitoare concepte. Tesla a reușit să-și păstreze poziția în fruntea pieței în acest an, dar avantajul său asupra rivalilor este în scădere, întrucât companiile auto precum GM, Fiat Chrysler, Hyundai Motor Group și Volkswagen Group toți intră în fruntea competiției EV. 2020 a văzut mai mult decât noi modele EV, principale fiind tehnologiile de baterii care le alimentează și infrastructura de transport care le valorifică, anume acestea s-au bucurat de unele progrese impresionante.

 

În 2020 s-a prezentat și debutul a nenumărate modele electrice și hibride de la cei mai buni producători auto din lume. Volkswagen și-a continuat impulsul EV post-dieselgate cu prezentarea SUV-ului său ID.4 EV, ca răspuns al companiei la Kia Niro EV și Hyundai Kona EV.

 

Volvo a fost adânc în jocul EV pe tot parcursul anului 2020. Filiala sa ”Polestar” a lansat versiunea sportivă ”Polestar” 2 în august.

 

În timp ce Toyota tocmai a început să-și scufunde degetele în producția de vehicule electrice în 2020, cu un SUV misterios care urmează să fie lansat anul viitor. Hyundai Motor Group (compus din mărcile Kia, Hyundai și Genesis), la începutul acestei luni, a prezentat noua sa platformă de vehicule electrice E-GMP pe care compania intenționează să bazeze aproape două duzini de noi modele complet electrice începând cu lansarea ”Ioniq 5” anul viitor.

 

În mod similar, Ford s-a angajat să-și electrizeze flota de vehicule, începând cu cea mai iconică; Mustang.

 

Multe branduri de lux și-au petrecut anul angajându-se să-și extindă gama de vehicule electrice. Mercedes intenționează să dezvolte șase noi modele EV (dincolo de EQC existent) în următorii ani, începând cu EQS și EQC în 2021. O versiune SUV a EQS este așteptată să fie lansată în 2022. BMW, la rândul său, a reușit să popularizeze conceptul ”iNext” care există de câțiva ani încoace. Chiar și Bentley și Maserati intră în acțiune, primul promițând să vândă hibrizi și plug-in-uri doar până în 2026, iar cel de-al doilea își va converti întreaga gamă de produse în hibrizi.

 

Sursa informației: https://www.engadget.com/2020-has-proven-that-electric-vehicles-are-the-future-of-transportation-150038657.html