Strategia Chinei, privind mașinile electrice, începe să devină globală

Într-un viitor condus de vehicule electrice, China este pregătită să domine, dacă SUA nu își transformă industria auto, în anii următori.

Într-un viitor condus de vehicule electrice, China este pregătită să domine, pe când SUA încă rămâne în urmă.

În timp ce Tesla a captat atenția populară a mașinilor electrice, politica națională de la Beijing a încurajat lansarea mai multor rivali în China, care este cea mai mare piață auto din lume. Deja, vânzările de mașini electrice și alte vehicule noi cu energie, au atins un record în luna septembrie, în China. Chiar și Tesla a lansat o fabrică acolo anul trecut și intenționează să vândă mașini fabricate în China către Europa.

Alimentarea acestor mașini sunt bateriile electrice, dintre care două companii chineze, Contemporary Amperex Technology (CATL) și BYD, reprezintă aproximativ o treime din piața globală, potrivit UBS (o bancă multinațională elvețiană de investiții și o companie de servicii financiare). Toți cei șase mari producători de baterii identificați de UBS sunt asiatici.

„În următorii cinci ani anticipăm că jucătorii chinezi din lanțul de aprovizionare EV vor intra agresiv pe piața de peste mări”, au scris miercuri analiștii UBS. „Credem că costurile materialelor din China, sunt mai mici decât piața de peste mări. Dacă acest avantaj se poate susține, China ar putea obține un avantaj de cost față de foștii jucători din China. ”

Cercetătorii se așteaptă ca CATL, să își crească cota de piață din fosta China de la 2% în 2019, la 14% în 2025, ajutată de creșterea „hiperbolică” a vehiculelor electrice din Europa.

Daniel Yergin, autorul cărții câștigătoare a Premiului Pulitzer din 1992 „The Prize: The Epic Quest for Oil, Money & Power”, a prezentat implicațiile vehiculelor electrice pentru geopolitică în ultima sa carte din septembrie: “The New Map: Energy, Climate and the Clash of Nations.”

„Conducerea Chinei prin domeniul vehiculelor electrice ar putea să-și ofere conducerea globală în domeniul vehiculelor de acest tip, pe piața globală”, a declarat Yergin, pentru CNBC, într-un interviu telefonic luna trecută. „Evident că vehiculele electrice sunt importante pentru China, nu numai din cauza cererii de petrol, nu numai din cauza poluării, ci și a forței concurențiale.”

Sursa informației: https://www.cnbc.com/2020/10/23/chinas-electric-car-strategys-implications-for-us-energy-security.html