Vehiculele cu autopilot, vor crește cu peste 11% în cinci ani.

IDC sau International Data Corporation (corporație internațională de date), analizează factorii implicați în obținerea vehiculelor autonome pe șosea, nu doar ca tehnologie inovatoare, ci și pentru a îmbunătăți congestia traficului.

Pe măsură ce lumea se îndreaptă spre un viitor fără șofer, cu unul din 10 vehicule prevăzut să fie autonom până în 2030, tehnologia necesară pentru ca astfel de vehicule să devină o opțiune sigură, a devenit obiectivul principal pentru companiile de tehnologie și producătorii de automobile.

Un nou raport, sub denumirea de Worldwide Autonomous Vehicle Forecast, 2020-2024 din International Data Corporation (IDC) constată că vehiculele cu autonomie de nivel 1, vor sări la 54,2 milioane în 2024 de la 31,4 milioane din 2019, arătând o rată de creștere compusă de 11,5% peste perioada de cinci ani.

Nivelul 1 înseamnă că șoferul controlează majoritatea funcțiilor, dar este asistat de direcție automată sau accelerare, de exemplu. Un exemplu clar, este compania Tesla, cu automobile ce reprezintă vehiculele autonome electrice, ce pot îndeplini procesul de conducere al automobilului, de sine stătător, dar necesită sau mai bine spus, este menționat că conducătorul încă trebuie să participe la procesul de conducere al mașinii.

În această perioadă, mașinile de nivel 0 (șoferul uman face totul), acum cel mai comun tip, vor scădea, în favoarea funcționalității autonome a vehiculelor, parțial ca urmare a creșterii sistemelor de asistență a șoferului cu tehnologie activă (ADAS) și a măsurilor de reglementare care stau la baza creșterii a industriei autovehiculelor autonome.

Potrivit raportului, ”vehiculele cu un anumit grad de automatizare (nivelurile SAE 1-5) vor reprezenta mai mult de 50% din toate vehiculele produse până în 2024”. SAE sau Societatea Inginerilor Auto, determină nivelul de inteligență și capacitățile de automatizare ale vehiculelor, clasându-se de la 0 la 5.

Vehiculele de nivel 1 și 2 vor înregistra cea mai mare creștere, în parte, deoarece se așteaptă să atragă cele mai mari investiții în această perioadă. Aceste două niveluri sunt, de asemenea, o opțiune mai confortabilă pentru cei care se tem de riscurile vehiculelor autonome și sunt văzute ca un pariu mai sigur pentru producători și autorități de reglementare.

Tehnologia de nivel 3, în care șoferul va interveni doar atunci când este necesar, este de așteptat să crească, de asemenea, în special la conducerea pe autostradă de mare viteză și de joasă viteză. Vehiculele din gama mai complet autonomă, nivelurile 4 și 5, sunt încă considerate a fi un obiectiv pe termen lung și depind de o varietate de factori, inclusiv tehnologie avansată, încredere publică (o componentă cheie) și reglementări guvernamentale.

Explicarea nivelurilor SAE:

Nivelul 0 – șoferul uman face totul;

Nivelul 1 – un sistem automat poate ajuta uneori șoferul la unele funcții;

Nivelul 2 – un sistem automat este capabil să îndeplinească anumite sarcini, în timp ce șoferul monitorizează mediul înconjurător și realizează celelalte sarcini;

Nivelul 3 – un sistem automat este capabil să îndeplinească anumite sarcini și să monitorizeze mediul înconjurător, dar șoferul trebuie să fie pregătit să preia controlul în orice moment;

Nivelul 4 – un sistem automat este capabil să îndeplinească toate sarcinile și să monitorizeze mediul înconjurător, dar numai în anumite condiții;

Nivelul 5 – sistemul automat poate efectua toate sarcinile legate de condus în orice condiții, la fel ca un șofer.

 

Sursă informație: https://www.techrepublic.com/article/level-1-autonomous-vehicles-will-jump-by-more-than-11-in-five-years-according-to-a-new-report/