55 de companii vor beneficia de misiuni de afaceri pentru diversificarea exporturilor

Antreprenorii din Republica Moldova care doresc să-și exporte produsele și serviciile pe piața din România pot depune dosarele de participare la Programul Export Missions România, care a fost lansat astăzi la Chișinău, transmite moldpres.md.

Programul Export Missions reprezintă un sprijin pentru dezvoltarea și expansiunea companiilor locale pe piețele internaționale. Acesta oferă o platformă strategică pentru a încuraja colaborarea între mediul de afaceri, experți în comerț internațional și instituții guvernamentale.

Ediția 2023 a programului va fi dedicată țării vecine, România, având drept scop să ofere tot suportul și informația necesară companiilor ce își doresc să-și dezvolte afacerile exportând pe această piață.

Dosarele de participare la program pot fi depuse începând cu ziua de astăzi și până pe data de 5 septembrie. Programul prevede identificarea partenerilor de afaceri relevanți pe piețele-țintă și organizarea sesiunilor bilaterale (B2B) individuale pentru contractarea livrărilor. La acesta vor putea participa antreprenori din domenii precum producerea vinului, a fructelor, inginerie medicamente, textile, metale.

Secretarul de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Viorel Garaz, a declarat astăzi la lansarea Programului că în cadrul acestuia vor fi organizate întâlniri tematice cu potențiali parteneri direcți din România, dar și cu parteneri de distribuție pe alte piețe din UE. „Lansăm misiunile economice de promovare în România a mai multor industrii din Republica Moldova. În ultimii ani, România a devenit partenerul economic numărul unu al țării noastre. Despre asta ne vorbește nu doar preferințele noastre, numărul trecerilor la frontieră, dar și balanța de plăți și datele statistice. România este una dintre puținele state cu care noi avem o balanță comercială, aproape egală”, a afirmat Viorel Garaz.

Directorul interimar al Agenției de Investiții, Ion Iordachi, a afirmat că la program vor putea fi selectate cel puțin 55 de companii din Republica Moldova. În premieră, în acest an, în lista sectoarelor eligibile va fi și sectorul serviciilor. Totodată, la ediția curentă a programului a fost simplificată procedura de participare, pentru a putea fi eligibili și antreprenorii care vor exporta produse pentru prima oară.

Programul Export Missions este implementat de Agenția de Investiții în parteneriat cu Proiectul Competitivitatea Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii susținut de Banca Mondială.