Zece locuri turistice noi, la Drochia

Producători agricoli, proprietari de vile și pensiuni turistice, reprezentanți ai administrației locale și membrii din sectorul cultural din raionul Drochia au participat recent la seminarul de instruire dedicat organizării agroturismului rural. În cadrul acestuia s-au discutat metodele și tacticile de promovare ale produselor agroalimentare și ale atracțiilor turistice din zona satului Chetrosu, transmite MOLDPRES.

Evenimentul a dat startul componentei „Dezvoltarea rurală prin promovarea agroturismului și a produselor tradiționale în Republica Moldova”, susținută de Organizația Națiunilor Unite pentru Agricultură şi Alimentație (FAO). Componenta este implementată de Federația Agricultorilor din Republica Moldova (FARM), iar pentru realizarea acesteia au fost identificate două puncte strategice din zona de nord și de sud a țării – Drochia și Cahul.

Prin intermediul proiectului, vor fi identificați și încurajați acei actori care sunt interesați să se implice în dezvoltarea agroturismului, prin promovarea produselor locale. În raionul Drochia a fost selectat satul Chetrosu și localitățile din apropiere, deoarece locația geografică este renumită pentru diversitatea legumelor și fructelor, preponderent ecologice, dar și a obiectivelor turistice.

Per ansamblu, în regiune, au fost identificate zece atracții pentru vizitatori spre a fi valorificate: o mini fabrică de brânzeturi maturate, vila cu parc din satul Mândâc, Izvoarele din satul Cotova, Biserica din lemn de 230 de ani, cimitirul evreiesc, Popasul Turistic „Peștișorul de Aur”, ferma de struți, Muzeul Fermierului și Eco Pensiunea „Vila lui Trăian”.

Reprezentantul adjunct al FAO în Republica Moldova, Tudor Robu, a menționat în deschiderea evenimentului că transformarea agroturismului este strâns legată de valorificarea aromelor locale. Acestea trebuie transformate într-un brand, care să fie recunoscute la nivel internațional.

„Ne-am dorit să susținem țara noastră în creșterea competitivității produselor agroalimentare, care ar deschide și căi noi pentru export. În momentul în care făceam schița proiectului, împreună cu experții străini, am încercat mai multe bucate tradiționale moldovenești, iar ei au concluzionat că trebuie să ajutăm oamenii să promoveze mâncarea tradițională și locurile deosebite”, a spus Tudor Robu.

„Vom elabora o hartă cu zonele geografice și produsele agroalimentare, vom realiza o serie de pliante, menite să atragă și să informeze vizitatorii, și vom produce și instala indicatoare turistice. De asemenea, aceste destinații vor fi promovate în presa scrisă, în mediul online și pe rețelele de socializare, prin intermediul materialelor scrise și video”, a conchis directorul adjunct FARM, Iurie Hurmuzachi.