În Marea Britanie a fost înființat un startup care reduce risipa de alimente și obiecte de uz casnic nedorite.
Dacă la început arăta mai mult ca o organizație non-profit decât ca un startup, „OLIO” s-a dovedit a fi un ajutor pentru întreprinderile alimentare locale. Anul trecut, 2700 de magazine din Marea Britanie au fost introduse pe această platformă.
„OLIO” intenționează să se extindă la nivel internațional, dezvoltându-și programul Food Waste Heroes, pentru a se ajunge la zero deșeuri alimentare.
„OLIO” are acum peste cinci milioane de utilizatori ai aplicației, care au împărțit 25 de milioane de porții de mâncare (echivalentul reducerii a 75 de milioane de kilometri parcurși cu mașina) și trei milioane de articole nealimentare, toate salvate de la groapa de gunoi. Jumătate din toată mâncarea adăugată în aplicație este solicitată în 21 de minute de la postare, spune compania.
Dacă se mărește, risipa de alimente creată la nivel global în fiecare an se ridică la suma uriașă de 1.300 de miliarde de dolari. Impactul nu constă doar în pierderea de alimente, ci și în cantități enorme de CO2.