Chiar dacă autoritățile de Chișinău și București depun eforturi comune pentru fluidizarea traficului la frontieră, cozile kilometrice oricum se formează. Șeful Poliției de Frontieră, Rosian Vasiloi, spune că prioritatea autorităților este instituirea unui control comun care va reduce perioada de traversare a graniței. În același timp, șeful Autorității Vamale Române, Claudiu Ardeleanu, a declarat în cadrul unei emisiuni de la TVR Moldova că sunt examinate mai multe soluții, printre care crearea coridoarelor speciale dedicate camioanelor goale și crearea coridoarelor dedicate produselor perisabile, notează IPN.
Rosian Vasiloi, Șeful Poliției de Frontieră: „Nu depinde în mare parte de noi mai multe măsuri. Noi nu putem peste noapte să construim poduri noi. Trebuie să reieșim din situația care este. Să fie întreprinse mai multe întâlniri cu colegii din România. Discuțiile trebuie să fie axate și pe palierul politic la nivel de conducere de țară, astfel ca să simplificăm la maxim măsurile posibile pentru a fluidiza. Evident nu în detrimentul încălcării legislației, fie a noastră sau Uniunii Europene.”
Șeful Autorității Vamale Române, Claudiu Ardeleanu, spune că o mare parte dintre camioanele care vor să traverseze frontiera sunt goale, iar pentru ele urmează a fi deschise coridoare speciale. Claudiu Ardeleanu , directorul general al
Autorității Vamale Române „Va trebui să stabilim coridoare dedicate camioanelor goale sau redirecționarea acestora către alte birouri vamale pentru a fluidiza traficul. În prezent, se desfășoară o analiză comună permanentă la nivel local, dar și regional și chiar central cu colegii moldoveni. De asemenea, vrem să implementăm un proiect despre furnizarea informațiilor în avans despre mijloacele de transport ce intenționează să traverseze frontiera. Care va permite efectuarea analizei prealabile. Intenționăm că batem în cuie folosirea de noi culoare pentru mărfurile perisabile.”
Potrivit oficialilor, șoferii camioanelor care așteaptă traversarea graniței beneficiază de asistență medicală și psihologică. Asta după ce, pe 2 iunie, un șofer de camion în vârstă de 62 de ani, care a așteptat mai bine de 20 de ore la granița cu România a decedat din cauza unui stop cardio-respirator. Acum două zile, Uniunea Transportatorilor și Drumarilor și Asociația Internațională a Transportatorilor Auto au expediat o scrisoare autorităților Republicii Moldova prin care anunță că timpul de așteptare la punctele de trecere a frontierei este de patru-cinci zile.