POZE/Rusia planifică un nou tip de dirijabil de încărcare de 600 tone
Producătorul rus de dirijabil ”Airship Initiative Design Bureau Aerosmena” (AIDBA), cunoscut și sub numele de Aerosmena, își propune să lanseze în 2024 un dirijabil în formă de farfurie, cu capacitate utilă de 600 de tone.
Condus inițial de experimentatul proiectant rus de avioane Orfey Kozlov (care, din păcate, a murit din cauza COVID-19 anul trecut), dirijabilul de marfă al firmei va fi capabil să efectueze operațiuni de încărcare și descărcare pe teren, indiferent de infrastructura terestră. Aceasta înseamnă că nu este nevoie de porturi, drumuri, aeroporturi sau piste. Va putea chiar să plutească deasupra terenului și să recupereze încărcătura folosind un sistem de tragere.
„Transportul mărfurilor utilizând un astfel de [proiect] se realizează conform unui sistem ușor din ușă în ușă, care va ajuta la [reducerea] costurilor pentru logistică și depozite”, a declarat CEO-ul Aerosmena, Serghei V. Bendin.
Bendin mai notează că costul unei ore de zbor folosind nava de marfă Aerosmena ar fi „cu o magnitudine a ordinului mai mică decât cea a unui avion de transport”.
În ceea ce privește acea formă de farfurie plutitoare, Aerosmena spune că va face dirijabilul uriaș, mai ușor de manevrat și de aterizat în vânturi transversale decât alte proiecte de dirijabil care utilizează o formă alungită, mai tradițională.
Acest design eficient ar fi cheia în timpul misiunilor de încărcare în zone și terenuri greu accesibile pentru avioanele tradiționale. Dirijabilul ar putea ajuta la stingerea incendiilor forestiere și la livrarea de sarcini utile pe terenul montan.
Designul dirijabilului include, de asemenea, două camere de gaz pentru a asigura ridicarea.
Aerosmena intenționează să construiască diferite modele cu capacități diferite, de la 20 la 600 de tone și o autonomie de până la 8.000 km, atingând viteze de până la 250 km / h.
Bendin spune că firma își propune să construiască mai întâi versiunea de 60 de tone a dirijabilului său, după care „va fi efectuată o evaluare tehnică a performanței [zborului] său pentru a [apoi] crea platforme aeriene cu o capacitate de transport de 200 și 600 tone. „
Bendin a adăugat că o viitoare versiune pentru pasageri ar fi chiar capabilă să „călătorească în jurul lumii în condiții de hotel de zbor de lux”.
Dacă totul merge bine, nave de marfă uriașe în formă de farfurie ar putea fi în curând văzute călătorind în vânt peste orașele mari. Mai ales având în vedere că Aerosmena nu este singura companie care lucrează pe dirijabile uriașe. De exemplu, compania de dirijabil a cofondatorului Google, Sergey Brin, dezvoltă un model enorm similar.
Sursa informației: https://interestingengineering.com/ufo-russian-cargo-airship