Producătorii moldoveni, în căutarea noilor piețe pentru fructe

Pentru a promova fructele moldovenești, a identifica noi cumpărători și a diversifica piețele de desfacere, peste zece companii producătoare și exportatoare de fructe, membre ale Asociației ”Moldova Fruct”, participă în perioada 5-7 aprilie, la cea mai mare expoziție specializată ”Fruit Logistica”, din Berlin, Germania.

Iurie Fală, director executiv ”Moldova Fruct”: „Obiectivul nostru este de a promova fructele moldovenești cumpărătorilor noi și de a prezenta Republica Moldova ca furnizor de fructe gustoase și de înaltă calitate. Am discutat cu actuali și potențiali cumpărători despre livrări și colaborări pentru sezonul următor. Participarea noastră la acest eveniment este extrem de necesară mai ales acum, când trebuie să diversificăm piețele pentru ca fructele moldovenești să ajungă în cât mai multe țări ale lumii. Avem un grup format din 12 companii care prezintă oferta de fructe la stand și alți 10 producători care vizitează expoziția”, spune Iurie Fală, directorul executiv al Asociației.

Chiar în prima zi de expoziție, standul Moldova Fruct a fost vizitat de cumpărători din India, Emiratele Arabe Unite, Suedia, Marea Britanie, Norvegia.

Marian Gorincioi, reprezentant Companie: „Am discutat cu jurnaliști olandezi care cunosc despre Moldova și ne vizitează de fiecare dată când suntem la Fruit Logistica. Am avut discuții despre livrări de mere cu comercianți care reprezintă companii din Orientul Mijlociu, Norvegia. Am observat un interes pentru întreaga gamă de fructe moldovenești, un interes pentru cireșe livrate pe cale aeriană – un subiect pe care trebuie să-l analizăm și să facem calcule”, menționează Marian Gorincioi, reprezentantul unei companiei din Moldova.

Fruit Logistica este cea mai mare expoziție specializată din Europa la care își prezintă produsele mai mult de trei mii de expozanți. Totodată, evenimentul atrage peste de 75 de mii de vizitatori.