Un producător din raionul Ialoveni a schimbat strategia de comercializare a mierii. Nu o mai vinde în butoaie, ci ambalată.
În ultimii doi ani, compania a lansat și comercializat zece tipuri noi de produse de miere de calitate superioară în 15 modele de ambalaje destinate consumatorilor individuali, dar și HoReCa.
Pentru ambalarea mierii în borcane mici, Proiectul USAID Agricultura Performantă în Moldova a completat și sistematizat secția, o linie de ambalare și etichetare. Astfel, s-a redus numărul persoanelor implicate în proces de la opt – la două, micșorându-se și timpul de lucru de trei ori.
Totodată, pentru a face față provocărilor pandemiei COVID-19, întreprinderea a creat etichete cu o nouă imagine și a deschis un magazin online.
În total, s-au cheltuit 3,5 milioane de lei. Datorită acestor investiții, mierea a apărut în vânzare în mai multe rețele de magazine de la noi, dar și din Romania. Mai mult, se duc negocieri cu unități comerciale și din alte țări ale Uniunii Europene.
Până în prezent, circa 97 la sută din mierea produsă în Moldova era exportată en-gros în butoaie de inox de 300 de kilograme la un preț mai mic. Ulterior, era ambalată și comercializată de către procesatorii mari din UE.