Perioada rece a anului este o adevărată provocare pentru mulți locuitori ai capitalei. Cheltuielile mari pentru energia termică, dar și incomoditățile legate de preferințele individuale privind căldura din apartament sunt doar unele momente deranjante.
Totuși, în unele blocuri din oraș, Termoelectrica a instalat Puncte Termice Individuale, pentru un confort mai înalt al consumatorilor și a eficientiza consumul de energie.
„Cu locatarii este greu de lucrat, că este multă populație. La unu îi era cald, altuia îi era frig. Uneori, noaptea, mă trezeau și spuneau că să merg să dau mai tare la căldură că îi este frig, alții spuneau că e prea cald și deschideau ferestrele. Foarte mult am avut cu locatarii neplăceri. Acum lucrează computerul jos. El singur reglează, când afară este mai frig el ridică temperatura, când este cald, el se oprește, când este cald.” a menționat VALENTINA ȚURCAN- administratoarea unui bloc locativ.
Instalația funcționează în mod automatizat și ajustează consumul de energie termică în funcție de temperatura aerului de afară. Drept rezultat, locatarii au primit și facturi mai mici.
„Dacă comparativ se primește că în 2011 au fost 113, 104 gigacalorii, 119, pe urmă, în 2014, primul an când noi am instalat, a fost 96 de gigacalorii. Dacă luăm după calculele făcute de mine, atunci mai puțin s-a folosit și s-au consumat gigacalorii.” a adăugat VALENTINA ȚURCAN- administratoarea unui bloc locativ.
„Eu locuiesc la un etaj superior, la 12 și diferența o simt. Eu accept sistemul automatizat, pentru că simt o temperatură normală. Nu mai este mucegai, este o temperatură constantă, o temperatură care se reglează după timpul de afară.” a spus ALA-locuitoare.
„Odată cu conectarea la acest sistem, a devenit mai cald și caloriferele sunt mai calde. Probabil, întreg sistemul prevede o distribuție mai bună. Noi avem doar păreri pozitive de la conectare.. Mai mult, acum este cald și totul se reglează, dar am o prietenă la Botanica și spune că eu mereu este transpirată, de calorifere nici nu te poți atinge și plătește bani enormi. În ceea ce privește banii, nu prea am simțit diferența, pentru că mereu tarifele se ridică, dar faptul că a devenit mai cald și mai confortabil în apartament, asta este clar.” a menționat TATIANA-locuitoare.
„Eu ca administrator nu pun mâna pe nimic, înainte era un punct unde eu reglam de la robinete, mai tare, mai încet. Acum este calculator, sunt aparate, contor, vine inginerul de la Termoelectrica, el reglează când trebuie. Cu ajutorul lăcătușului nostru și al omului de la Termoelectrica se deschide căldura și tot el o închide așa.” a adăugat VALENTINA ȚURCAN- administratoarea unui bloc locativ.
Potrivit specialiștilor, Punctul Termic Individual poate reduce în proporție de zece la sută plata pentru căldură și scădea cu 30% emisiile de gaze cu efect de seră eliminate în atmosferă.
„Avantajele principale sunt pe de o parte îmbunătățirea serviciilor prestate, pe de altă parte posibilitatea de a economisi prin reglarea automatizată. Aceste instalații, de obicei, le montează Termoelectrica din contul său, însă luând în calcul că aceste instalații sunt necesare și pentru instituțiile publice și pentru agenții economici, Termoelectrica se angajează mai mult pentru consumatorii casnici.” a declarat VITALIE MÎȚA-director de dezvoltare, Termoelectrica.
Pentru aplicarea la acest proiect, agenții economici, inclusiv din domeniul agricol, pot veni cu o solicitare către Termoelectrica, enunțând problemele cu care se confruntă.
Aproximativ 900 de blocuri din capitală beneficiază de Punct Termic Individual.