Peste 50 la sută din apelurile către operatorii 112 sunt false. Oamenii formează numărul unic de urgență pentru a afla, de exemplu, data sau ora, diferite numere de telefoane ori pentru a chema un taxi. Acesta este comportamentul unora față de cei de care depinde viața cuiva.
„Cel mai scump în viață ne este dată însăși viața. De aceea, uneori timpul merge în defavoarea noastră, în secunde, nu în minute”, relatează Tudor Dumitru, șef Serviciul Dispecerat, IGSU.
Din cele peste 2,2 milioane de apeluri efectuate în perioada ianuarie-noiembrie 2020, mai mult de 1,1 milioane au fost fără caracter de urgență, arată datele statistice.
„Salvatorii și pompierii reacționează la toate apelurile care revin la noi prin intermediul Serviciului Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112, însă trebuie de conștientizat faptul că cu cât mai mult suntem implicați la intervenții de rutină sau false, cu atât mai puțin rămâne timp sau reorganizarea forțelor și a mijloacelor ne iau timp pentru a interveni la situațiile reale”, mai menționează Tudor Dumitru.
Două minute, acesta este timpul în care o echipă de salvatori recepționează sunetul, se echipează și pornesc la locul incidentului.
„Serviciul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență este organizat în ture de 24 de ore pentru a fi gata în orice clipă să accționeze, să intervină activ și operativ la solicitărilor apelanților”, afirmă Tudor Dumitru.
Din 2018, chemarea ambulanței, poliției și a pompierilor este posibilă doar la numărul unic de urgență 112.