O firma de lactate, care speră să-și alimenteze camioanele cu ”gunoi de grajd”

La fel ca multe companii mari, compania de produse lactate ”Arla Foods”, are mari planuri de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, iar firma își propune să folosească zero-carbon până în 2050.

Aproximativ 85%, din emisiile totale, ale companiei Arla provin din cooperativa a 10.000 de ferme pe care le dețin în toată Europa, o combinație de metan și oxid de azot, de la vaci în sine, precum și din combustibilul necesar pentru muls și alte operațiuni.

Speră că una dintre modalitățile prin care va ajunge acolo este exploatarea uneia dintre resursele sale cele mai ușor disponibile: gunoiul de grajd produs de jumătate de milion de vaci numai în fermele sale din Marea Britanie.

Se află în mijlocul unui studiu de trei luni care analizează viabilitatea transformării gunoiului de grajd în combustibil, pentru camioanele sale de livrare, lucrând cu două ferme pentru a colecta materia primă, care ar fi de obicei folosită de fermieri ca îngrășământ.

Gunoiul de grajd, combinat cu alte materiale, cum ar fi deșeurile alimentare, sunt introduse într-un digestor anaerob care acționează ca stomacul unei vaci, pentru a produce gaz, care este apoi curățat și transformat în combustibil lichid, pe care Arla îl folosește pentru a alimenta două dintre camioanele sale de lapte. În prezent, Arla desfășoară procesul cu două dintre fermele sale din Buckinghamshire, un județ la nord-vest de Londra, a declarat Graham Wilkinson, directorul agricol al companiei.

„Îl colectăm de la două ferme ca parte a procesului … dar avem la dispoziție 2.500 (ferme britanice) pe termen lung, deci există cu siguranță posibilitatea de a crește. Avem o mulțime de gunoi de grajd de vacă”, a declarat Wilkinson la CNBC prin telefon.

Pilotul Regatului Unit urmează un test din 2019 în Suedia, unde fermele Arla au potențialul de a produce biocombustibil, care este echivalent cu 54 de milioane de litri de motorină. Acest studiu a arătat că utilizarea unui camion cu biocombustibil este mai ieftină decât utilizarea motorinei, dar vehiculele în sine sunt mai scumpe, a spus Wilkinson.„Ambiția ar fi să mergem pe această cale (biocombustibil) și să fim mai viabile din punct de vedere financiar decât motorina. Oricum, trebuie să gândim diferit de motorină ”, a adăugat el.

„Pentru fiecare litru de motorină pe care… îl înlocuim cu biocombustibili, de fapt, ne reducem emisiile de carbon cu (aproximativ) două kg… Deci aveți de fapt un fel de dublu pozitiv (efect) asupra emisiilor noastre”, a adăugat Wilkinson.

Procesul de producție anaerob produce, de asemenea, o substanță numită digestat, pe care fermierii o pot folosi ca îngrășământ natural pentru culturi. De obicei, răspândeau nămol și gunoi de grajd direct pe culturi, dar este foarte apos, a explicat Wilkinson. ”(Există) o consistență mai dură în digestat, care de fapt (are) mai mulți nutrienți. Deci, în cele din urmă, ceea ce (fermierii) obțin înapoi are o valoare mai mare”, a spus el. În cele din urmă, Wilkinson ar dori să ajungă la un punct în care fermierii nu ar trebui să folosească îngrășăminte fabricate bogate în oxid de azot, care contribuie în prezent la emisiile de carbon.

Sursă știre: https://www.cnbc.com/2020/10/16/arla-dairy-firm-hoping-to-power-delivery-trucks-with-cow-manure.html