Benzinăriile rămân fără benzină în Marea Britanie. Costurile energiei electrice cresc în Uniunea Europeană înainte de iarnă. Restricții forțate privind consumul de energie în China. Și creșterea prețurilor la petrol, gaze naturale și cărbune.
În timp ce presiunile de aprovizionare care lovesc consumatorii și întreprinderile din fiecare dintre aceste zone sunt acute, întreruperile au mai puțin în comun.
Ceea ce se întâmplă este o revenire pe scară largă a cererii de energie de la minimele atinse în timpul pandemiei de coronavirus, care a crescut prețurile la petrol, gaze și cărbune; restricțiile de aprovizionare în curs de desfășurare din partea cartelului petrolier OPEC; și blocajele din transportul global care au complicat distribuția de combustibil.
Prețul petrolului a depășit săptămâna aceasta 80 de dolari pe baril pentru prima dată în ultimii trei ani, iar gazele naturale și cărbunele au atins, de asemenea, maxime multianuale. Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și țările aliate se vor reuni săptămâna viitoare pentru a decide dacă vor da drumul la capacitatea de producție de rezervă pentru a contribui la reducerea prețurilor.
Iată un scurt rezumat a ceea ce perturbă piețele energetice din Marea Britanie, Europa și China:
CRIZA CHINEZĂ
Guvernul chinez a început să raționalizeze energia electrică pentru întreprinderile mari consumatoare de energie, din cauza unei crize în aprovizionarea cu cărbune. Deoarece Beijingul stabilește prețurile energiei electrice, centralele pe cărbune care se confruntă cu costuri mai mari ale cărbunelui nu au putut funcționa în mod economic și se închid.
Consiliul chinez al electricității, care reprezintă furnizorii de energie, a declarat luni că societățile de energie pe bază de cărbune își „extind acum canalele de aprovizionare cu orice preț” pentru a garanta aprovizionarea cu căldură și electricitate pe timp de iarnă.
Dar comercianții de cărbune au declarat că găsirea unor noi surse de import ar putea fi mai ușor de spus decât de făcut, în condițiile în care Rusia se concentrează pe satisfacerea nevoilor de energie ale Europei, ploile întrerup producția din Indonezia, iar constrângerile legate de transporturile rutiere împiedică importurile din Mongolia.
FACTURILE DE ENERGIE ELECTRICĂ ALE EUROPEI
Prețul pentru a menține lumina aprinsă în Spania s-a triplat, reflectând o creștere mai amplă a facturilor la energie electrică în întreaga Uniune Europeană în ultimele săptămâni. Creșterea costurilor cu energia electrică a generat temeri legate de o iarnă dificilă, în condițiile în care gospodăriile cer căldură și împing consumul la un vârf sezonier. citiți mai departe
Motivul creșterii costurilor în Europa este o confluență de factori locali, de la stocurile scăzute de gaze naturale și livrările de peste mări și țări, producția slabă a morilor de vânt și a fermelor solare din regiune și lucrările de întreținere care au scos din funcțiune generatoarele nucleare și alte centrale.
Momentul este dificil, deoarece se așteaptă ca cererea să crească doar în următoarele săptămâni și luni, dar revenirea centralelor electrice de la întreținere și pornirea gazoductului Nord Stream 2, recent finalizat, din Rusia către Germania, ar putea în cele din urmă să relaxeze piețele.
Între timp, Spania, Italia, Grecia, Grecia, Marea Britanie și alte țări planifică măsuri naționale, de la subvenții la plafoane de preț, cu scopul de a proteja cetățenii de creșterea costurilor pe măsură ce economiile se redresează în urma pandemiei COVID-19.
BENZINĂRIILE DIN MAREA BRITANIE RĂMÂN USCATE
Cumpărările de panică ale automobiliștilor au lăsat pompele de combustibil uscate în marile orașe din Marea Britanie, într-una dintre cele mai grave întreruperi energetice cu care se confruntă țara de zeci de ani. Au izbucnit bătăi în benzinării, în timp ce guvernul îndemna la calm.
Dar problema care afectează Marea Britanie nu este lipsa de benzină, ci lipsa de camionagii care să distribuie combustibilul de la rafinării la comercianții cu amănuntul – unul dintre efectele secundare ciudate ale ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană și o consecință a amânării certificării și formării camionagiilor în timpul pandemiei.
Soluția? Guvernul prim-ministrului Boris Johnson a eliberat vize temporare pentru mii de șoferi de camion străini pentru a aduce combustibilul pe piață, a pus armata în așteptare pentru a da o mână de ajutor și speră să restabilească ordinea la pompe înainte de sărbători.
Sursa informației: https://www.reuters.com/business/energy/global-energy-shortage-or-coincidence-regional-crises-2021-09-29/