Leova: Drumu-i finalizat, dar primăria e nemulțumită

Reprezentanții Primăriei Leova vor contesta „legalitatea procesului de recepție” a drumului, de ocolire a orașului, către punctul de trecere a frontierei (PTF) Leova – Bumbăta. Anunțul a fost făcut de primarul orașului Leova Alexandru Bujorean. El a spus că autoritățile locale nu au participat la finalizarea lucrărilor, chiar dacă „orice recepție trebuie și poate avea loc cu participarea membrilor din oficiu ai comisiei, inclusiv care reprezintă autoritățile publice locale (APL), pe teritoriul căreia a fost efectuată lucrarea”.

Aleșii locali nu ar fi participat pe motiv că nu pot semna „un proces verbal de recepție a unui obiectiv asupra căruia planează bănuieli rezonabile privind volumele și costurile de realizare a acestuia”.

Amintim, pe 18 iunie, cel mai scump drum din țară, cel de acces spre punctul de frontieră Leova – Bumbăta, a fost finalizat. Anunțul a fost făcut de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu.

Anterior, primarul orașului Leova, Alexandru Bujoreanu, a lansat acuzații grave privind construcția drumului Leova-Bumbăta, sugerând că acesta ar putea deveni „primul muzeu al corupției în aer liber” din Republica Moldova.

ALEXANDRU BUJOREANU, președintele „LOC”: „Dacă este adevărat că există o expertiză, aceasta ar fi stat la baza pornirii urmăririi penale împotriva șefului Administrației de Stat a Drumurilor. Crede cineva că un șef de întreprindere semnează un contract de 262 milioane de lei fără să cunoască ministrul? Nu este așa. Mai mult, lucrările au început în iulie, dar contractul a fost semnat în septembrie. Ce companie începe lucrările în avans fără să aibă certitudinea că va fi selectată? Ulterior, în luna februarie, Spînu pleacă la președinție. Aici sunt foarte multe semne de întrebare. Eu sunt martor în acel dosar”.

Costul lucrărilor de construcție a drumului de acces – 3,6 km – și a infrastructurii punctului de frontieră Leova – Bumbăta se ridică la suma de 252,23 milioane de lei. Un calcul elementar arată că fiecare kilometru de drum a costat circa 3,5 milioane de euro, fiind cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova.