La Chișinău s-a deschis un Centru Unic de Apel pentru protecția consumatorilor
Un Centru Unic de Apel pentru Consumatori a fost inaugurat la Chișinău, oferind o legătură directă între cetățeni și autoritățile responsabile. La numărul 0-22-51-51-51, consumatorii vor putea depune reclamații și primi consiliere de specialitate.
Centrul a fost creat cu sprijinul Uniunii Europene și are scopul de a proteja mai eficient drepturile consumatorilor prin centralizarea serviciilor de suport.
Prin intermediul acestui centru, consumatorilor li se va răspunde la întrebări, de către următoarele instituții de stat:
- Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA): în domenii legate de siguranța alimentelor, băuturi alcoolice, sănătatea animalelor și plantelor;
- Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF): în domenii legate de credite/depozite, asigurări, servicii de plată și schimb valutar;
- Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE): despre furnizarea de gaze, energie electrică, apă și canalizare;
- Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC): bagaje, anulări sau întârzierile de zbor;
- Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI): serviciile de telefonie, internet și TV;
- Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC): produse și servicii nealimentare, metrologie și produse petroliere și alte reclamații generale, ce țin de autoritățile:
- Agenția Națională Transport Auto: transportul rutier;
- Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale: siguranța și accesibilitatea medicamentelor și dispozitivelor medicale;
- Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică: siguranța tehnică în construcții și instalații.
- Agenția Națională pentru Sănătate Publică: sănătatea publică, condițiile igienico-sanitare și siguranța produselor farmaceutice;
- Agenția Feroviară: transportul feroviar;
- Agenția Navală: transportul naval.
Prezentă la eveniment, secretara generală a Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Ina Voicu, a subliniat importanța acestui centru în protejarea drepturilor consumatorilor și întărirea relației dintre autorități și cetățeni. La rândul său, reprezentanta Uniunii Europene, Julda Kielyte, a menționat că protecția consumatorilor este esențială pentru sănătatea și bunăstarea generală.
Centrul funcționează în cadrul unui proiect demarat în februarie 2024, cu o durată de 12 luni, finanțat de Uniunea Europeană cu un buget de 60 000 de Euro. Scopul acestuia este de a răspunde rapid și eficient la nevoile consumatorilor din Republica Moldova.