Școala online a fost și continuă să fie o provocare pentru cei implicați în procesul educațional.
A trecut mai mult de un an de la începutul pandemiei, iar situația în sistemul educațional se înrăutățește pe zi ce trece.
„Învățământul a ajuns să degradeze, iar elevii sunt neputincioși în toate domeniile. Nu știu ce specialiști vor ajunge ei, cred că situația va fi și mai rea dacă continuăm tot așa.”
Trecerea de la formula „față în față” la modalitatea „online” de transmitere a cunoștințelor a venit pe neașteptate.
De aceea, mulți consideră că această formă de studiu nu poate fi una de viitor.
„Este învățământul online o soluție de viitor? Nicidecum nu, nu este deloc eficient.”
„Fac online, dar asta e ca și cum ai bate o minge afară. Deci învățământul online nu poate fi ceva de viitor? Nu, nu e ceea ce trebuie, copii nu sunt responsabili ca să-și facă lecțiile, pleacă afară din diferite motive. ”
„Nu toți se descurcă ca să facă online. Ei și așa nu învață, dar de online nici nu mai vorbim, numai când sunt mici mai învață.”
„E ceva bun, mai ușor și pentru copii, dar mulți nu au posibilitatea de a învăța online. Pentru cei bogați e bine, dar nu și pentru cei săraci.
Odată cu declanșarea epidemiei, multe școli din Moldova și-au închis ușile sau activează la capacitate minimă.
Oamenii au păreri diferite dacă ar trebui sau nu elevii să frecventeze școala.
„Care este soluția, scoatem elevii la școală pe această pandemie? Sunt multe exemple în alte țări unde nu există stări de urgență ca la noi, acolo oamenii își continuă viața mai departe. De la o pandemie globală, am ajuns să fim manipulați de jocuri politice și eu cred că asta nu e normal.”
„Cred că e foarte periculos, e o prostie. Ei trec peste pandemie, dar rămân cu acest microb.”
„Nu are nimic, dacă se respectă toate restrcicțiile și până acum a fost acest virus.”
Nu toți școlarii au acces la internet și tehnologii.
În aceste condiții, statul ar trebui să asigure elevii cu toate cele necesare pentru învățământul de la distanță.
„Ce să facem cu copiii care nu au acces la învățământul online, nu au telefoane, tablete? Eu cred că ar trebui să vină soluționarea din partea statului, fiindcă învățământul ar trebui să fie gratuit. Nu e vina copiilor că ei nu au posibilitatea de a învăța, autoritățile statului ar trebui să se ocupe de această problemă.”
Cu siguranță, nu este ușor pentru nicio instituție de învățământ ca lecțiile să fie predate online.
Procesul necesită multă răbdare, o planificare cât mai bună, dar, mai ales, o comunicare eficientă între partenerii educaționali: profesori, părinți și elevi.