Facebook implementează rugăciuni online, dar reclamele rămân…

Facebook a implementat un nou sistem care poate fi accesat prin pagina de grupuri a platformei sociale (nu în toate țările lucrează) – utilizatorii pot forma de acum grupuri de rugăciune pe rețeaua socială – un instrument care este disponibil doar în Statele Unite, relatează Reuters.

 

Sistemul de rugăciune al Facebook face parte din efortul mai larg și recent al platformei sociale de a-și mări baza de utilizatori prin atragerea persoanelor din comunitățile religioase.

Facebook consideră că enoriașii sunt o comunitate importantă pentru a crește participarea pe rețeaua socială. Încă din 2017, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg a dat bisericile ca exemplu pentru modalități de a conecta compania cu lumea. Atunci, Facebook a creat o echipă care să se concentreze pe „parteneriate de credință”.

Șefa acestei echipe, Nona Jones, a declarat pentru Reuters că pandemia de Coronavirus a dus la urgentarea acestor eforturi. Sistemul de rugăciune de pe Facebook a fost creat după ce compania a observat o creștere a numărului de oameni care cereau și ofereau rugăciuni în timpul pandemiei, a spus Jones, care este și pastor în Florida.

Încercările de lărgire accentuare a prezenței rugăciunilor pe Facebook au culminat cu primul summit virtual de credință cu lideri religioși, luna trecută. În timpul evenimentului live, difuzat prin Facebook Live, liderii religioși au discutat cu comunitățile religioase în timp ce pe ecran curgeau emoji-uri cu inimioare.

Într-un astfel de grup privat, o femeie a folosit acest instrument pentru a solicita rugăciuni pentru o mătușă bolnavă de Covid-19. Ceilalți utilizatori de pe grup au răspuns prin apăsarea butonului marcat cu textul „M-am rugat”, iar numele lor au apărut apoi într-un spațiu marcat mai jos.

Utilizatorii pot fi notificați pentru a-și aduce aminte să se roage din nou a doua zi. Alți utilizatori au cerut rugăciuni pentru „o fată care a suferit o decepție în dragoste”, pentru examenul auto al unui fiu, sau pentru probleme cu o firmă de asigurări.

 

Fără reclame nicăieri

Jones a confirmat, însă, că postările cu rugăciuni sunt folosite pentru a personaliza reclamele de pe Facebook și alt tip de astfel de conținut. Un purtător de cuvânt a spus că informațiile vor fi folosite pentru ca algoritmii Facebook să devină mai eficienți în a arăta reclame personalizate. Totuși, el a dat asigurări că datele nu vor putea fi folosite direct de companii pentru a trimite reclame țintite pe baza conținutului rugăciunilor.