După mai bine de doi ani de pauză, a revenit cu o ediție jubiliară expoziția „Fabricat în Moldova”. Aici, sunt peste 350 de producători locali, care au venit cu tot ce este mai bun pentru consumatori.
Expoziția a debutat cu joc și voie bună pentru vizitatori. Apoi au urmat mesajele oficialilor. Prim-ministrul Moldovei, Natalia Gavrilița a recunoscut că este un consumator fidel a tot ce este produs în Republica Moldova.
Natalia Gavriliță, prim-ministrul Republicii Moldova: „Noi suntem aici la cea de-a XX-a ediție a expoziției „Fabricat în Moldova”, dar suntem consumatori a produselor moldovenești zi de zi. Mă mândresc să fiu o consumatoare fidelă a produselor moldovenești și îndemn toată lumea să vadă câtă măiestrie și calitate de antreprenoriat avem noi în Moldova.”
Scopul principal al expoziției este de a susține producătorii autohtoni, a promova produsele competitive pe piața internă și externă, de a atrage investiții, intensifica dialogul public-privat.
Prin organizarea acestui eveniment, Camera de Comerț și Industrie își pune mai multe obiective, printre care prezentarea și promovarea noilor tehnologii, produse și servicii, crearea premiselor pentru identificarea partenerilor de afaceri.
Sergiu Harea, preşedinte al Camerei de Comerţ şi Industrie: „Trei ani de zile am lipsit de pe piața evenimentelor expoziționale. Sper că ceea ce ați văzut Dumneavoastră, bucură ochiul. Antreprenorii noștri au venit cu tot ce au ei mai bun la moment, pentru a arăta consumatorului din țară, dar și de peste hotare, din delegații a 12 țări și peste 100 de antreprenori că, noi în Republica Moldova avem lucruri de calitate, servicii de calitate, iar tot ce e făcut, e făcut cu sufletul pentru consumator.”
Producătorii pe cât de bucuroși de faptul că expoziția a fost relansată, dar și deranjați de situația actuală de criză. Asta ne confirmă și reprezentantul unuia dintre cele mai titrate branduri de textile din țară.
„După pandemie a fost o perioadă grea, dar ne luăm zborul, ne reîntoarcem la cifrele care, erau până la pandemie. Pentru că atunci când a scăzut volumul de export la 56%, iar acum volumul de export e 65%, e o mândrie pentru noi. Evident sunt probleme, sunt probleme referitor la vânzări. În timpul de față, ținând cont de criza economică, criza cu tarifele… și vânzările au scăzut.
Tamara Luchian, producător autohton
În premieră, la târg au fost expuse produse noi pentru piața locală, pentru ca oamenii să le testeze și să aleagă ce este mai bun.
Nicolae Jigau, producător autohton: „Este un eveniment important pentru că, noi suntem prezenți atât cu fructe uscate în rețele din Moldova, dar și cu băuturi alcoolice. Suntem cu produse direct pentru consumator. Nou avem din categoria fructe uscate în ciocolată. Adică prune în ciocolată, prune umplute cu miez de nucă, miez de nucă în ciocolată, iar din băutură avem ceea ce ține de lichioruri.”
Stela Cutulean, producător autohton: „Pentru noi este o oportunitate de a fi mai aproape de consumatori, să vedem ce cerințe au, ca să știm la ce să lucrăm asupra produselor noastre.”
Ediția din 2023 este una de amploare, datorită solicitărilor antreprenorilor autohtoni de a-și promova produsele și serviciile pe piața națională, dar și ale consumatorilor moldoveni de a putea procura produse calitative, la preț accesibil.
În cadrul ediției curente a expoziției, vizitatorii pot întâlni circa 40 de companii participante noi. Aici vorbim atât de producători din domeniul textil, industrial, alimentar, dar și prestatori de servicii.
Expoziția se va desfășura până pe 5 februarie, la care participă peste 350 de agenți economici, din toate raioanele republicii.
Anual, postul de televiziune AGRO TV Moldova este partener media al evenimentului, astfel susținând producătorii autohtoni.