Evaluarea europeană de siguranță, a denumit cele mai bune vehicule cu autopilot.

Programul european de evaluare a mașinilor noi, denumit NCAP, care a lucrat cu grupul de asigurări britanic Thatcham Research, a numit primele evaluări ale consumatorilor axate în mod special pe sistemele de asistență a șoferului - tehnologie care automatizează unele sarcini, inclusiv accelerarea, frânarea și asistența la direcție.

Programul european de evaluare a mașinilor noi, denumit NCAP, a lansat a doua serie de note, de conducere asistată și în ciuda faptului că Tesla se consideră că are cea mai bună tehnologie, Modelul 3 al companiei, a ieșit cu un scor ”mediocru”. Motivul fiind, că angajarea șoferului este un factor cheie, iar sistemul de pilot automat Tesla „încurajează șoferul să renunțe la prea mult control”, potrivit testatorilor.

Rezultatele testului nu arată că sistemele Tesla sunt rele, de fapt, arată contrarul. Tesla a obținut cel mai bun scor în asistența vehiculului, ceea ce înseamnă că frânarea automată, menținerea benzii de drum și alte sisteme funcționează bine. De asemenea, i-a învins pe toți rivalii în secțiunea „backup de siguranță”, deoarece poate gestiona lucruri precum: o defecțiune a sistemului, un șofer care nu răspunde și evitarea coliziunilor.

Conform NCAP, totuși, problemele se încadrează într-o categorie numită „implicarea șoferului”. Testatorii au spus că materialele de marketing nu se aliniază la manualul vehiculului și ar putea determina șoferii să creadă că Modelul 3 face mai mult decât doar asistența șoferului.

GLE-ul lui Mercedes, BMW Seria 3 și Audi-ul Q8 s-au clasat pe primul loc, în timp ce două modele, Renault Clio și Peugeot au primit cea mai mică notă. Deși nu puteau să concureze cu nivelul tehnologic al Modelului 3, au obținut „un echilibru bun între oferirea unui nivel ridicat de asistență la conducere, dar menținerea șoferului angajat și controlul sarcinii de conducere”, potrivit grupului.

Modelul 3 s-a plasat pe locul 6, deasupra Nissan Juke, dar sub Passat-ul Volkswagen. Astfel pilotul automat Tesla, s-a clasat pe locul șase din 10 sisteme de asistență a șoferului, evaluate într-o evaluare europeană a siguranței, scăzând capacitatea sa de a menține șoferii implicați.

Pilotul automat al modelului Tesla Model 3 a obținut doar 36 atunci când a fost evaluat de capacitatea sa de a menține concentrarea șoferului pe drum. Dar a obținut cele mai mari note pentru performanță și capacitatea de a răspunde la situații de urgență, primind un scor general de 131 și un rating de „moderat”.

În schimb, sistemul Mercedes GLE, care a avut cel mai mare scor general de 174 și a primit cel mai bun rating de „foarte bun”, a primit un scor de 85 pentru implicarea șoferului. Majoritatea celorlalte vehicule au avut scoruri de 70 sau peste pentru angajarea șoferului.

Cercetătorii în materie de siguranță și asigurări au avertizat frecvent cu privire la riscurile supraestimării de către consumatori a abilităților sistemelor, o concepție greșită crescută de unii producători de autovehicule care își denumesc produsele ”Pilot automat”, ”ProPilot” sau ”CoPilot”.

Sursă informație: https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-model-3-ncap-assisted-driving-assessment/