Cozile kilometrice de camioane de la vama Leușeni au dispărut
Ministerul Afacerilor Interne anunță că s-au redus semnificativ cozile de camioane ce staționează pentru a fi procesate la punctele de trecere a frontierei cu România. Cele mai aglomerate sunt punctele de trecere a frontierei Costeși și Sculeni, scrie agora.md.
La vama Leușeni, nu sunt camioane în rând spre procesare. Staționează doar șoferii ce se odihnesc. Un număr redus este în PTF Cahul-Oancea – 3 camioane; Giurgiulești-Galați – 8 camioane; Giurgiulești-Reni – 10 camioane.
La PTF Costești staționează 90 de camioane. Autoritățile susțin că podul limitează la capacitatea maximă de 9,5 tone și lipsește Agenția Securitate Alimente din România.
Cel mai aglomerat este PTF Sculeni – 120 de camioane. MAI afirmă că aici se atestă infrastructură neprevăzută, culoare înguste pentru procesare de către secția marfară din România.
Echipa MAI, în colaborare cu Serviciul Vamal și serviciile conexe controlului vamal, în regim activ, întreprind acțiuni pentru realizarea Planului de contingență agreat de comun acord între guvernele Republicii Moldova și României. Printre acestea:
– Fluidizarea traficului la principalul punct de frontieră suprasolicitat în ultimile zile, PTF Leușeni.
– Au fost constituite echipe mixte, din angajați IGPF și SV instruiți pentru gestionarea crizelor.
– Crearea de rezerve pentru situații critice. O soluție importantă pe care o prevăd autoritățile , ca soluție la un eventual aflux nou de transport și oameni la frontiera de stat, este instalarea de poduri flotante peste Prut. O echipă formată din specialiști din țara noastră și țara, deja examinează zonele de maluri apropiate ale râului, cu acces la infrastructură de drum și servicii adiacente, unde pot fi instalate podurile constructive, amovibile, ce ar crea căi de acces suplimentar din Moldova în România.