Cel mai mare protest agricol din lume despre care probabil nu ați auzit
Suntem acum în a noua lună consecutivă de greve și proteste ale fermierilor din India.
Protestele au început la mică scară în iunie în Punjab, când guvernul și-a lansat pentru prima dată noile politici agricole. Demonstrațiile au crescut exponențial de când au fost adoptate ca legi oficiale pe 20 septembrie. La sfârșitul lunii noiembrie, protestele s-au mutat pe străzile conective și principalele puncte de intrare din jurul orașului New Delhi, până la începutul lunii decembrie, 250 de milioane de oameni participaseră la o grevă la nivel național, într-o manifestare de solidaritate. Legile sunt acum în așteptare, pe fondul opoziției.
Sunt în discuție modificări ale regulilor privind prețurile, depozitarea și vânzarea produselor agricole. Luate împreună, ele ar deregla efectiv vânzările de culturi din India și, după cum au spus activiștii, ar pune în pericol mijloacele de trai ale fermierilor.
În prezent, fermierii indieni își vând produsele pe piețe controlate de guvern pentru prețuri asigurate. Acest sistem oferă stabilitate, permițând fermierilor să ia decizii și investiții pentru următorul ciclu de cultură.
Noile legi pot părea să le ofere fermierilor alegere și libertate, în sensul că ar avea fermieri să vândă direct, dar probabilitatea este că vor deveni încet vulnerabili față de câteva corporații puternice, eliminând intermediarul guvernamental, în acest caz, agricultura statului. Comitetul pentru piața produselor. Astfel, partidul prim-ministrului Narendra Modi, BJP, a promovat schimbările.
Dar fermierii își fac griji că, în timp, marile corporații vor prelua o mare parte din piață. Fără protecția prețurilor minime, teama este că marile întreprinderi ar putea prelua controlul asupra prețurilor și depozitării culturilor, sub cotând pe toți ceilalți. Companiile private ar putea oferi prețuri mai bune la început fermierilor simpli, dar pe măsură ce guvernul va începe să împacheteze subvenții (pe piețe), prețurile ar putea scădea drastic pentru acești mici fermieri, mai ales în anii în care piețele globale sunt deja pline de companii de aprovizionare.
Într-o scrisoare deschisă care argumentează împotriva noilor legi, 10 economiști au citat un risc de „coluziune și manipulare a pieței … în spațiul de piață nereglementat”, dacă corporațiile vor deveni clienți direcți ai fermierilor. Economiștii Kaushik Basu și Nirvikar Singh, profesori la Cornell și la Universitatea din California, scriu că „nu există nicio indicație a politicilor de reducere a riscurilor”, care să însoțească legile, care ar putea proteja fermierii de forțele pieței sau mari cumpărători corporativi.
Multe mijloace de trai sunt deja în pericol și, așa cum a spus recent economistul șef al Fondului Monetar Internațional, Gita Gopinath, veniturile ar putea într-adevăr crește, dar atunci când sunt instituite astfel de schimbări majore de politică, este important să vă asigurați că oamenii au o plasă de siguranță. Inegalitatea economică a Indiei a fost remarcată pe scară largă și, cu această politică, diviziunea dintre cei care nu au și cei care nu au putut va crește și mai mult.
Fără nimic care să împiedice prăbușirea prețurilor lor de vânzare, fermierii indieni se tem să-și piardă pământul, veniturile și mijloacele de trai.
CUM AM AJUNS LA ACEST PUNCT DE PROTEST ȘI NEÎNȚELEGERE?
În primul rând, fermierii spun că aceste legi au fost adoptate fără contribuția lor, ceea ce este regretabil, în țara cu mândrie democratică care este India. Așa cum a susținut Barkha Dutt în portalul ”The Washington Post”, mulți indieni (în afara sutelor de milioane de fermieri ai țării) ar putea fi nesiguri cu privire la legi ca o chestiune de politică, dar „ceea ce protestele vor cu adevărat să provoace este modul de luare a deciziilor în India„ – în timp ce Parlamentul „a repezit” legile în fața opoziției, fără a le trimite la un grup pentru examinare. După cum afirmă Dutt, acest lucru se potrivește cu un „model de guvernare Modi (prim-ministrului Narendra Modi) de a adopta măsuri abrupte, perturbatoare, care zguduie status quo-ul”.
În al doilea rând, legile sunt greoaie de citit și înțeles, au fost prezentate într-un mod care pare că schimbările ar fi benefice, încurajând economia pieței libere și potențial stimulând inovația în industrie, dar efectele pe termen lung sunt percepute, de către fermieri, ca fiind în detrimentul lor și pentru a beneficia cel mai probabil doar marii jucători corporativi.
În al treilea rând, aceasta este prezentată ca o problemă marginală, atunci când nu este una. Pentru străini, în special, poate părea că afectează în mare măsură o bandă îngustă a societății indiene. Ultimul punct, în special, nu ar putea fi mai departe de adevăr, deoarece schimbarea politicii are impact asupra întregii populații agricole din India.
Populația Indiei este de 1,3 miliarde și mai mult de jumătate din populația activă a Indiei (58%) se află în sectorul agricol, conform celui mai recent recensământ al Indiei din 2011; 263,1 milioane de lucrători se bazează exclusiv pe agricultură pentru a se hrăni singuri. Micii producători și vânzători vor fi afectați. Faptul că o grevă de solidaritate de 24 de ore din noiembrie a atras 250 de milioane de oameni în jurul sub continentului este un indiciu a ceea ce înseamnă agricultura pentru India și acordul pe care aceste proteste l-au blocat. Într-adevăr, șase state au adoptat rezoluții care indică faptul că nu vor pune în aplicare noile legi.
Amploarea protestelor a fost uluitoare. Într-o zi masivă de protest din ianuarie, un organizator a declarat pentru CNN că 200.000 de tractoare s-au îndreptat spre stradă în și în jurul orașului Delhi. De-a lungul iernii, zeci de mii de oameni au campat pe străzile din New Delhi. Portalul ”La Slate, Nitish Pahwa” sugerează că greva de solidaritate din noiembrie ar fi putut fi cel mai mare protest din istoria lumii. Potrivit unui corp de 41 de sindicate de fermieri, cel puțin 147 de fermieri au murit în timpul protestelor de o lună. Cauzele au inclus sinuciderea, accidentele rutiere și expunerea la vreme.
AVÂND ÎN VEDERE DIMENSIUNEA ȘI DURATA MIȘCĂRII, DE CE NU A FOST MARE EXPUNERE?
Aici, răspunsul are legătură cu cenzura. Deoarece libertatea de exprimare este restrânsă, îngreunează înțelegerea de către oameni a ceea ce se întâmplă și de ce.
Internetul a fost blocat pe site-urile de protest ale fermierilor pentru a întrerupe schimbul de informații, din motive de siguranță publică, potrivit guvernului lui Narendra Modi, dar nu este greu de bănuit că este vorba despre limitarea fluxului de informații.
Astăzi, jurnaliștii și politicienii din opoziție au fost duși în justiție din cauza tweet-urilor (postări de pe platforma socială ”Twitter”), despre protestele pe care autoritățile le-au etichetat „înșelătoare” sau pentru raportarea unor conturi care au contestat versiunea guvernului despre evenimente.
Guvernul indian ar fi amenințat angajații Twitter cu amenzi și pedepse cu închisoare de până la șapte ani, deoarece cerea companiei să blocheze unele conturi. Twitter s-a conformat, blocând pe scurt accesul în India la zeci de conturi, inclusiv cele aparținând comentatorilor publici. Opt jurnaliști care acopereau protestele „se confruntă cu acuzații penale nefondate”, potrivit portalului ”Human Rights Watch”.
Vorbim despre cea mai mare democrație din lume și oamenii simt că libertatea de exprimare este restricționată.
Sursa informației: https://amp.cnn.com/cnn/2021/03/06/opinions/india-farmer-protests-mandeep-rai-dhillon/index.html