Ce start-up de călătorii, a supraviețuit și ce companii au pierdut anul acesta.
În mijlocul situației actuale, unele start-up-uri de călătorie au început să se întoarcă pe picioare - și câteva chiar se descurcă mai bine ca niciodată.
Coronavirusul a fost dur pentru industria globală a călătoriilor. Zborurile internaționale au fost oprite, mai mult de o duzină de companii aeriene din întreaga lume au dat faliment, iar statisticile industriei prezic pierderi de peste 200 de milioane, de locuri, de muncă în toate sectoarele de călătorie.
Printre start-up-uri, companii de tehnologie precum GetYourGuide, Omio, Homelike, FlixBus, Dreamlines, Tourlane și Trivago s-au aflat la sfârșitul accentuat al recesiunii, care va șterge 5,5 miliarde de dolari din PIB-ul global.
Experții spun că industria turismului va necesita luni, chiar ani, pentru a-și reveni pe multe fronturi, iar perspectivele economice vor rămâne triste pentru o vreme.
Dar, în mijlocul situației date, pe fondul unei ușoare reduceri a restricțiilor, unele startup-uri de călătorie au început să își revină și câteva au beneficiat chiar de schimbările de comportament ale consumatorilor, provocate de pandemie.
Holidu, un startup cu sediul în München, care compară prețurile închirierilor de vacanță de pe site-uri precum Airbnb și Booking.com, s-a concentrat mereu pe călătorii de agrement în locații, în afara rutelor obișnuite. Ca atare, compania a fost bine poziționată pentru a rezista lunilor de blocare.
„[Închirierea unei case] într-o locație îndepărtată a fost o tendință de mulți ani, iar coronavirusul a accelerat această tendință. De asemenea, a deschis această parte a pieței, la noi grupuri de clienți care poate nu au considerat niciodată o vacanță ca aceasta înainte ”, spune cofondatorul și CEO-ul lui Holidu, Johannes Siebers.
În timp ce rezervările companiei au scăzut cu 98% la începutul lunii martie în cele mai grave părți ale blocării, au revenit la nivelurile pre-coronavirus, în luna mai. Doar în iulie, mai mult de 27 de milioane de utilizatori au vizitat platforma Holidu, conform datelor companiei. Acest lucru a dus la o creștere de 2,6 ori a rezervărilor de la an la an și la peste 130 de milioane de euro în rezervările nou generate în luna respectivă.
„Credem că acest lucru se datorează faptului că oamenii erau disperați să călătorească după blocare, dar cu o alternativă sigură – ceea ce, pentru mulți clienți, înseamnă să poți conduce cu mașina într-o locație și să rămâi într-o casă la distanță de mase”, spune Siebers.
Poziția lui Holidu pe piața turismului a fost consolidată și mai mult printr-o injecție recentă de finanțare.
Compania din München a anunțat astăzi că fostul CEO Booking.com și partener fondator al EQT Ventures Kees Koolen – care a fost membru al consiliului de administrație al Holidu în ultimii cinci ani – a investit 4 milioane de euro din fondul său personal, în startup, ca parte a unei prelungiri a rundei Seria C de 40 milioane EUR din anul precedent.
Dar competitorii principali, Airbnb, a avut un an nefavorabil:
A fost, într-adevăr, un an turbulent pentru Airbnb. În aprilie, la vârful blocării în Europa, rezervările Airbnb au scăzut cu 95%. În aceeași lună, CEO-ul Brian Chesky a declarat pentru Reuters, că compania se aștepta ca veniturile sale să scadă cu 54%.
Airbnb a raportat în iunie că compania a văzut un „salt” fără precedent în rezervările de călătorii europene, dar nu a dezvăluit încă niciun fel de date care să justifice acest lucru.
Sursă informație: https://sifted.eu/articles/travel-startups-holidu/