CAMIOANE „VERZI” CARE MERG CU BIOGAZ DIN WHISKY
Producătorul de whisky scoțian Glenfiddich a anunțat marți că a început să își modifice camioanele de livrări, astfel încât acestea să poată rula pe biogazul produs din reziduurile rezultate de pe urma procesului de distilare a whisky-ului, transmite Reuters.
Glenfiddich a precizat că a instalat stații de alimentare la distilarea sa de la Dufftown, nord-estul Scoţiei, care utilizează o tehnologie dezvoltată de firma mamă William Grant & Sons şi care convertește reziduurile rezultate de pe urma procesului de producție într-un biogaz care generează o cantitate mică de CO2 şi alte emisii dăunătoare.
Directorul de distilare de la William Grant & Sons, Stuart Watts, a spus că în mod tradițional Glenfiddich vindea cerealele rezultate la finalul procesului de producție a malțului pentru a fi folosite ca nutreț pentru vite. Însă printr-un proces denumit digestie anaerobă, în care bacteriile pot produce biogaz din materii organice, distileria poate utiliza reziduurile lichide rezultate din procesul de producție a whisky-ului pentru a produce combustibili şi astfel să îşi recicleze toate deșeurile.
Glenfiddich, a informat că biogazul, produs din reziduurile rezultate ca urmare a procesului de distilare, este folosit deja pentru a alimenta trei camioane care au fost convertite special pentru acest tip de combustibil şi care transportă whisky-ul de la distileria de la Dufftown până la facilitățile de îmbuteliere şi ambalare, acoperind patru facilităţi William Grant & Sons amplasate în centrul şi vestul Scoţiei.
Se pare că şi reziduurile rezultate în urma procesului de distilare ar putea fi benefice pentru mediul înconjurător.
Compania de distilare susține că utilizarea biogazului permite reducerea emisiilor de CO2 cu peste 95% comparativ cu motorina şi alți combustibili fosili şi de asemenea reduce emisiile de alte particule dăunătoare cu până la 99%. Fiecare camion emite anual până la 250 de tone de CO2, susține Glenfiddich.
Industria whisky-ului scoțian speră să îşi atingă obiectivul de a ajunge la emisii zero de CO2 până în 2040.