Rusia. Introducerea de către Rosselhoznadzor a inspecțiilor suplimentare al conținutului de pesticide ale fructelor și legumelor din Iran, Turcia, China, Serbia, Africa de Sud a scăzut semnificativ, însă oferta de ardei dulci a scăzut brusc, ceea ce a dus la o majorare a preţurilor.
Creșterea tarifelor pentru transportul maritim de marfă către porturile Novorossiisk și Sankt Petersburg continuă.
Turcia. Exportatorii turci de fructe și legume au stimulat o creștere a tarifelor de transport pentru containerele frigorifice cu peste 30 la sută, creând un deficit de aprovizionare pentru exportatorii din Ucraina.
Serbia. O creștere a cererii din partea exportatorilor după reluarea livrărilor către piața rusă a dus la o creștere a costului transportului de marfă pe ruta Belgrad-Moscova până la 3.500 de euro din cauza refuzului mai multor transportatori de a efectua rute în această direcție.
Belarus. Criza migrației de la granița cu Polonia și Lituania continuă să creeze cozi uriașe de camioane.
Adoptarea DECRETULUI CONSILIULUI MINISTRILOR REPUBLICII BELARUS Nr. 700 „Cu privire la aplicarea unor măsuri speciale pentru anumite tipuri de mărfuri” la 6 decembrie 2021 a creat o cerere suplimentară semnificativă de fructe și legume din UE pentru importatorii belaruși până la 01.01.2022 și va schimba radical logistica aprovizionării cu fructe și legume din partea Republicii Belarus în 2022.
Moldova. Cererea crescută din partea exportatorilor de mere, precum și creșterea prețurilor la combustibili, au condus la un deficit de camioane pentru piața rusă.
Ucraina. Piața ucraineană continuă să se confrunte cu o problemă legată de disponibilitatea permiselor pentru transportul internațional de mărfuri către Kazahstan. La moment, se atestă o creștere sezonieră a cererii datorită sărbătorilor de iarnă.
Kazahstan. Zăpada și gheața de pe drumuri creează dificultăți pentru exportul produselor și traficul de tranzit din alte țări.
Niciuna dintre modificările logistice de mai sus nu are legătură cu pandemia COVID-19.
Sursa: EastFruit