Peste 150 de întreprinderi înregistrate în cadrul concursurilor „Marca comercială a anului 2022” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității 2022” au fost premiate la cel mai important eveniment al businessului autohton – „Gala Businessului Moldovenesc”. Acesta a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.
În cadrul ceremoniei de inaugurare a „Galei Businessului Moldovenesc”, Sergiu HAREA, președintele CCI, a adus sincere mulțumiri partenerilor, dar și participanților, care, în ciuda tuturor dificultăților, au reușit să-și unească forțele pentru organizarea unui eveniment care scoate în evidență cele mai competitive întreprinderi din țara noastră.
Sergiu Harea, președintele CCI: „Premiile pe care le oferim astăzi confirmă curajul, perseverența și dorința companiilor de a se afirma pe plan național și de a-și contura reușitele în domeniul promovării mărcilor comerciale și a managementului calității. Toți învingătorii prezenți aici sunt o dovadă clară a faptului că fiecare companie și brand are nevoie de promovare și că toate acțiunile pe care le întreprind nu sunt în zadar, ci contribuie direct la dezvoltarea mediului de afaceri autohton”, a declarat Sergiu HAREA.
Investitorii se arată optimiști în viitorul mediului de afaceri din RM.
Francesco Sana, antreprenor: ”Evident că sunt bucuros să fiu prezent astăzi aici în calitate de partener la Gala Businessului Moldovenesc organizată de CCI, și evident că sunt bucuros să conlucrez și cu voi de la AGRO TV, sunt bucuros că mă aflu în Moldova de atâția ani, și vreau să adresez un mesaj către toți ascultătorii că în Moldova nu e atât de rău cum unii spun, sau cum ni se pare uneori, dar e o țără frumoasă și o țară în care se poate dezvolta businessul în mod foarte corect.”
Fără doar și poate în contextul crizelor din regiune, afacerile au nevoie de parteneri de încredere, mai ales cînd vorbim de sistemul bancar, parte componentă al unei afaceri moderne și de viitor.
Vitalie Bucătaru, prim vice-director, Bancă: ”În general, a face business în RM este deja o provocare, dar este și un lucru bun și unul binevenit. Pe alocuri nu este ușor, dar este foarte plăcut, atunci când vezi că ai colegi fericiți și familiiile acestora îi încurajează să rămînă în familia băncii și asta este încununarea muncii. Evident, businessul este business dar trebuie să ținem cont PEOPLE a FIRST, la bază sunt oamenii deoarece oamernii fac business și nu businessul oamenii.”
Businessul sustenabil este esențial și pentru capitala țării noastre.
Ion Ceban, primar de Chișinău: ”Trebuie să înțelegem că businessul este cel care generează salarii, creează locuri de muncă, trebuie încurajat, trebuie protejat și foarte des trebuie ținut în brațe, pentru că sunt cei care vin cu valoare adăugată pentru țară, cei care ne duc și faima peste hotare și care ne fac să ne simțim mai bine acasă, cei care plătesc multe impozite, pe care le investim în infrastructură ulterior.”
Businessul sustenabil este și factorul cheie pentru integrarea în UE
Radu Marian, deputat: ”Întradevăr, un eveniment important care încearcă să compenseze, să pună în evidență business-urile, ce au avut o activitate bună în 2022, fiind un an foarte complicat.” Este clar că mediul de afaceri va avea un rol crucial în tot procesul de integrare europeană. Noi ca și autorități trebuie să asigurăm pacea și liniștea în RM, pentru ca ei să se dezvolte, iar businessul să fie un partener cheie în aderarea noastră la UE.”
Yoichiro YAMADA Ambasadorul Japoniei în RM: ”Mă simt foarte onorat sa fiu invitat la acest eveniment fabulos, este o initiativă excelentă, eu cred ca sunt cu adevarat o mulțime de oportunități pentru economia Moldovei. Ca afacerile moldovenești să crească din forță în forță, urmează să vă alăturați la UE și știu că țările din Uniunea Europeană vă primesc.”
În acest an, s-au înregistrat un număr de 110 companii care au aplicat la 16 nominalizări a concursului „Marca comercială a anului” și 45 de cereri la „Premiul pentru realizări în domeniul calității”. Numărul dosarelor depuse este cu aproximativ 10 la sută mai mare decât în anul precedent la ambele concursuri.
Fiind la cea de-a XX-a ediție, concursul „Marca Comercială a Anului” este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare a mărcilor comerciale pe piața internă şi externă. Rezultatele concursului permit evidențierea liderilor şi stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piața autohtonă. Pe parcursul celor 20 de ediții, la competiție au fost înregistrate peste 1800 de mărci.
AGRO TV Moldova s-a bucurat de aprecierea din partea CCI, ca instituție media ce aduce plus valoare sectorului de businbess dar și ca promotor fidel al evenimentului.