Agricultura 4.0 – Digitalizarea marketingului agricol

În secolul informației, vânzarea unui produs de calitate implică utilizarea tehnologiilor digitale, pentru a ajunge la o audiență mai largă și pentru a comunica beneficiile produsului într-un mod atractiv.

Un model de afacere locală care poate să servească drept sursă de inspirație este istoria lui Igor GOLBAN. Antreprenorul a reușit să înființeze o afacere de prelucrare, uscare și ambalare a fructelor și  semințelor.

O dată cu dezvoltarea afacerii a apărut și necesitatea de a monitoriza toate procesele de la distanță. Potrivit antreprenorului, noile tehnologii îi facilitează munca de zi cu zi.

O afacere trebuie să fie nu doar monitorizată, dar și promovată. Potrivit lui Igor GOLBAN, primele încercări de promovare a produselor sale au început în 2014, mai exact în cadrul târgurilor tematice cu produse autohtone.

Igor GOLBAN, antreprenor:”Avem mai multe canale de comercializare. Unul dintre canalele de comercializare sunt punctele sau locații proprii. Sunt cinci locații sau cinci magazine proprii, acum, la Chișinău, prin parteneri, la export. Avem contracte cu achiziții publice, cu statul. Aici mă refer la grădinițe, școli, penitenciare, universități, târguri, expoziții, evenimente, online magazinul, deja pe social media.”

Antreprenorul a continuat să se dezvolte în direcția online având sprijinul deplin al fiicei sale care și-a asumat responsabilitatea de a promova produsele afacerii de familie în spațiul online.

Bianca GOLBAN, fiica antreprenorului:”Cred că online-ul este mai apropiat de mine decât de părinții mei întrucât suntem generații diferite și totodată, am observat că este o necesitate a vremii întrucât cu toții iubim banii, cu toții iubim profitul, însă pentru al face este nevoie să ne adaptăm cerințelor și cred că, la moment, online-ul este foarte important și respectiv este necesar ca să diversificăm întrucât cumpărăturile fizice există, însă, eu cred, în viitor va fi nevoie de mult mai mult online decât fizic.” 

Antreprenorul menționează că toate aceste eforturi de a promova afacerea prin diverse metode nu sunt în zadar, iar compania este deja cunoscută atât pe piața locală, cât și cea de export.

Metode eficiente de promovare a unui produs:

  • Crearea unui brand memorabil (logo, nume de marcă distinctive)
  • Prezentare atractivă. Ambalajul produselor atractiv și informativ
  • Web site, social media
  • Participarea la târguri și expoziții locale și internaționale
  • Colaborarea cu restaurantele și magazinele locale

 

Această emisiune este realizată cu susținerea Elveției și a organizației Helvetas, prin Proiectul OPTIM.