Piețele globale de carne de pasăre își revin după patru ani de criză, conform unui raport de o instituție financiară globală de origine olandeză. Creșterea consumului de carne de pasăre, susținută de o putere de cumpărare mai mare, contribuie la această recuperare. Totuși, provocările nu dispar, în special în China și Japonia, unde creșterea rapidă afectează profitabilitatea, transmite ukragroconsult.com.
Consumul de carne de pasăre este estimat să se ridice cu 1,5 – 2 la sută, în special în Asia de Sud și Sud-Est, unde consumatorii preferă din ce în ce mai mult produsele de calitate. Puterea de cumpărare mai mare stimulează cererea pentru produse avicole cu valoare adăugată, oferind noi oportunități producătorilor din această industrie.
Totodată, potrivit sursei, un alt factor care contribuie la recuperare este scăderea prețurilor la furaje, ceea ce face produsele avicole mai competitive pe piețele globale. Totuși, prețurile cerealelor au început să crească din nou, iar posibilul sezon La Niña poate influența negativ producția, punând presiune pe costurile producătorilor.
Schimbările în comerțul internațional afectează și ele piața, în special din cauza scăderii importurilor din China. Exportatorii tradiționali precum SUA, Brazilia și Rusia caută noi piețe, ceea ce duce la o competiție mai mare pe alte piețe globale.