Aflați cum se depune corect o petiție către ANSA
Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor vine cu anumite reguli în vederea depunerii petițiilor de către consumatori. Asta deoarece, în ultimul timp, parvin tot mai multe petiții/sesizări/comentarii pe rețele de socializare de la consumatori.
Instituția declară că nu sunt examinate toate petițiile/sesizările, din motiv că nu întrunesc prevederile cadrului legislativ.
În acest context, ANSA aduce la cunoștință că modul de depunerea și conținutul petițiilor este reglementat de art. 72-75 al Codul Administrativ nr. 116/2018.
Petiția poate fi:
– depusă în scris la autoritatea publică ori expediată prin poștă sau fax;
– transmisă în formă electronica (petiția trebuie să fie semnată electronic);
– depusă verbal, fiind consemnată într-un proces-verbal.
Conținutul petiției
– numele și prenumele sau denumirea petiționarului;
– domiciliul sau sediul petiționarului și adresa de poștă electronică dacă se solicită răspuns pe această cale;
– denumirea autorității publice;
– obiectul petiției și motivarea acesteia;
– semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit
Mai multe detalii referitor la înregistrarea și examinarea petițiilor le găsiți în procedura dată: https://ansa.gov.md/uploads/files/Informatii%20publice/2021/DUCAPPC/Modul%20de%20%C3%AEnregistrare%20%C8%99i%20examinare%20a%20peti%C8%9Biilor.pdf
Agenția este deschisă și disponibilă întru examinarea petițiilor/sesizările din partea consumatorilor, deoarece un consumator informat este un consumator protejat.
Linia Verde: 0 800 800 33;
Viber: 067675544;
email: sesizare@ansa.gov.md