Exportul de fructe stimulat prin tururi virtuale
Pandemia a creat mari probleme în toate ramurile economiei, foarte afectat fiind și exportul de mărfuri. În acest sens, au avut de suferit agricultorii, care s-au mai confruntat cu înghețurile și lipsa precipitațiilor. Cu scopul de a-i ajuta să-și găsească noi parteneri externi, Asociația „Moldova Fruct” a lansat tururi virtuale pentru producătorii de fructe.
„Turul virtual este o combinare între filmulețe de o calitate foarte înaltă și fotografii panoramice de 360 de grade, ca acel cumpărător virtual care stă undeva prin Africa, Orientul Mijlociu sau Europa, în fața calculatorului, printr-un click să se poată transpune într-o livadă a unui producător din Republica Moldova, ca să vadă cum are loc procesul de producere, de recoltare și de pregătire a mărfii pentru a fi exportată.” a menționat, Iurie Fală, directorul Asociația „Moldova Fruct”.
Până acum, tururile virtuale au ajuns în 11 localități. Mariana Pâslaru deține o plantație de cireșe cu o suprafață de 50 de hectare în localitatea Ustia din raionul Dubăsari. Agricultoarea spune că această idee i-a plăcut din start, mai ales în condițiile în care anul 2020 a fost unul dificil.
„Noi am fost o companie norocoasă că am participat în proiectul turului virtual și am fost incluși. Aceasta este o oportunitate pentru a ne dezvolta și a cunoaște oamenii, mai ales în această perioadă grea a pandemiei. Moldova este o țară foarte ospitalieră și primim oaspeți, dar în această perioadă am ajuns a fi virtuali și m-aș bucura foarte mult dacă despre noi s-ar afla, că într-adevăr suntem o țară frumoasă, bogată și avem fructe de calitate.” a spus, Mariana Pâslaru- agricultoare.
Pentru Vitalie Caimacan, aceste tururi sunt o necesitate. Fermierul, având de 9 ani o livadă în raionul Dubăsari, consideră că proiectul este o bună platformă de promovare în acest sezon, când vânzările peste hotare au fost nesemnificative.
„Fiind un an greu, un an pandemic, cu expozițiile am rărit-o. Anul acestă am participat doar la Moscova și trebuia să găsim o soluție ca să ieșim pe piețele externe, să ne cunoască potențialul cumpărător. Avem deja creatorul acesta virtual prin care cumpărătorul final poate, în linii general, să ne cunoască și dacă îl interesează îi oferim deja informația detaliată pe viitor.” a menționat agricultorul Vitalie Caimacan.
„Stabilim ca obiectiv în anul viitor să producem mai multe astfel de tururi virtuale pentru companii, pentru că însăși producerea turului durează începând de la înflorirea pomilor și până la recoltare și depozitare este un proces lung. Vreau să vă spun că necesită efort foarte profesionist și mă bucur că am avut posibilitatea să angajăm anume profesioniști care au putut să redea realitatea fructelor moldovenești și să o transpună într-un tur virtual.” a menționat, Iurie Fală, directorul Asociația „Moldova Fruct”.
Potențialii clienți pot accesa tururile online pe site-ul moldovafruct.md, unde vor găsi harta virtuală a republicii.