Moștenirile primite de cetățenii Republicii Moldova, inclusiv de cei stabiliți peste hotare, nu vor fi impozitate. Ministra Finanțelor, Victoria Belous, a respins informațiile potrivit cărora politica fiscală pentru anul 2027 ar introduce taxe pentru moștenirile primite de moldovenii din diasporă.
Potrivit autorităților, modificările propuse vizează doar cetățenii străini care nu locuiesc în Republica Moldova cel puțin 183 de zile.
VICTORIA BELOUS, ministra Finanțelor:
,, Ceea ce s-a propus prin politica fiscală este să fie impozitată moștenirea primită de cetățenii străini care nu locuiesc pe teritoriul Republicii Moldova 183 de zile. Toți cetățenii Republicii Moldova care trăiesc în țară sau peste hotare, atunci când primesc moștenire, acest venit nu se impozitează și Guvernul în politica fiscală 2027 nu schimbă nimic.”
Ministra Finanțelor a precizat că, în cazul cetățenilor Republicii Moldova, criteriul este cetățenia și nu locul de trai. Astfel, moldovenii care locuiesc peste hotare beneficiază de același regim fiscal ca cei aflați în țară. Ministerul Finanțelor face trimitere și la articolul 20 litera i) din Codul fiscal, care prevede că patrimoniul primit de persoanele fizice, cetățeni ai Republicii Moldova, cu titlu de donație sau moștenire este neimpozabil, cu excepțiile prevăzute de lege.
Potrivit ministrei, politica fiscală pentru anul 2027 nu modifică această prevedere. Prin urmare, cetățenii moldoveni, indiferent dacă locuiesc în Republica Moldova sau în diasporă, nu vor achita impozit pe venitul obținut prin moștenire.
Modificarea propusă se referă la cetățenii străini nerezidenți, care primesc moșteniri în Republica Moldova.