AGRO TV Moldova
Live
ECONOMIE

Salariul minim pe economie va crește cu 1000 MDL în 2024

•3 min citit•Redactor Sef
Salariul minim pe economie va crește cu 1000 MDL în 2024

Din data de 1 ianuarie 2024, salariul minim pe economie urmează să fie de 5000 de lei lunar, o creștere de 25 la sută față de actualul cuantum. Un proiect în acest sens a fost propus pentru consultări publice de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale.

Autoritățile susțin că salariul minim de 5000 lei este argumentat de necesitatea asigurării unei creșteri continue a garanțiilor minime în domeniul salarizării pentru a menține puterea de cumpărare a salariaților și a asigura un mediu concurențial echitabil la nivel regional și internațional, în ce privește utilizarea forței de muncă.

Pentru 2023, salariul minim pe țară este de 4000 de lei. Amintim, începând din acest an a fost unificat salariul minim, acesta fiind aplicat în același cuantum atât în sectorul bugetar, cât și în cel real.

În luna octombrie, în cadrul unei ședințe, Confederația Națională a Sindicatelor a venit cu mai multe propuneri care ar stabili o creștere a salariului minim pentru 2024 cu peste 40%. Sindicaliștii soilicită aplicarea Directivei europene privind salariile minime adecvate în UE, care prevede că acest cuantum în fiecare țară trebuie să fie cel puțin 50% din salariul mediu. În cazul Republicii Moldova, referința de 50% din salariul mediu prognozat pentru anul 2023, de 11700 lei, ar rezulta într-un salariu minim de 5850 lei. Sindicaliștii susțin că această creștere poate fi făcută gradual pe parcursul anului până la atingerea indicatorului stabilit la nivel european.

Articole similare

Amenzile neachitate, vor fi înregistrate la FISC
ECONOMIE
•3 min citit

Amenzile neachitate, vor fi înregistrate la FISC

Din 1 octombrie 2026, toate amenzile contravenționale neachitate, indiferent de autoritatea care le-a aplicat, sunt înregistrate la FISC ca datorii față de stat. Până acum, persoana putea avea amenzi neachitate, însă acestea nu erau indicate în certificatul fiscal. Ministra Finanțelor, Victoria Belous, recomandă cetățenilor să verifice periodic dacă au amenzi și să le achite. VICTORIA […]

Benzina și motorina, mai scumpe
ECONOMIE
•2 min citit

Benzina și motorina, mai scumpe

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică a stabilit noi prețuri plafon la carburanți pentru data de 26-28 septembrie. Astfel, un litru de benzină A95 va fi comercializat cu 34 de lei și 19 de bani, cu 12 bani mai mult. Totodată, șoferii vor putea achiziționa motorina la un preț de 36 de lei și 81 […]

Curs valutar: 24 – 27 septembrie 2026
ECONOMIE
•2 min citit

Curs valutar: 24 – 27 septembrie 2026

Banca Națională a Moldovei a publicat cotațiile oficiale ale monedelor pentru perioada 24 – 27 septembrie 2026. Astfel, euro va fi cotat cu 20 lei și 20 de bani, cu 4 ban mai mult. Dolarul american 17 lei și 77 de bani, cu 11 bani mai mult. Hrivna ucraineană va fi de 39 de bani, […]

Parteneri & Organizații

AgTech MoldovaDonau SojaMAC-P — Proiectul Agricultura Competitivă, implementat de UCIMPACCAR — Centrul de Consiliere Agricolă și RuralăAIPA — Agenția de Intervenție și Plăți pentru AgriculturăFAO — Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură