AGRO TV Moldova
Live
ECONOMIE

ATENȚIE! Au fost operate modificări la modalitatea de declarare a TVA

•4 min citit•Redactor Sef
ATENȚIE! Au fost operate modificări la modalitatea de declarare a TVA

Serviciul Fiscal de Stat informează despre unele modificări operate în modalitatea de declarare a taxei pe valoarea adăugată, ca rezultat al modificărilor operate în art.102 alin.(12) Codul fiscal în partea ce ține de perioada fiscală în care subiecții impozabili își pot exercita dreptul la deducerea TVA aferent unor categorii de procurări, precum și urmare a solicitărilor parvenite de la mediul de afaceri.

În conformitate cu art.102 alin.(12) din Codul fiscal, subiectul impozabil cumpărător (beneficiar) al serviciilor, energiei electrice, energiei termice, gazului natural, serviciilor publice de telefonie fixă şi mobilă, serviciilor comunale, precum și a produselor petroliere, are dreptul la deducerea sumei TVA, achitată sau care urmează a fi achitată, pentru achizițiile respective în luna în care a avut loc livrarea acestora, în cazul în care factura este eliberată de către furnizor până la data de 10 inclusiv a lunii următoare celei în care a avut loc livrarea documentată prin factura fiscală respectivă.

Astfel, în Modul de completare a Declarației privind TVA, au fost operate modificări care permit agenților economici declararea în anexa nr.1 ”Facturile fiscale primite” la Declarația privind TVA a facturilor fiscale eliberate de furnizori bunurilor/serviciilor, specificate la art.102 alin.(12) din Codul fiscal, prin două opțiuni:

1. în perioada fiscală în care acestea au fost primite;

2. în perioada fiscală în care a avut loc livrarea de către furnizor a bunurilor/serviciilor, pentru care conform prevederilor art.102 alin.(12) din Codul fiscal cumpărătorii își pot exercita dreptul la deducerea TVA în perioada fiscală respectivă.

Suplimentar, modificările la modul de completare a Declarației privind TVA concretizează lista persoanelor obligate de a prezenta Declarația privind TVA, care în cadrul relațiilor contractuale figurează ca cumpărători ai bunurilor întreprinderilor înregistrate ca plătitori a TVA, în proces de insolvabilitate, cu excepția celor în procedură de restructurare şi realizare a planului, precum și a bunurilor cu statut de gajate, ipotecate, sechestrate.

Pentru detalii poate fi consultat Ordinul SFS nr.428 din 03.08.2021, care poate fi accesat

aici

.

Articole similare

Amenzile neachitate, vor fi înregistrate la FISC
ECONOMIE
•3 min citit

Amenzile neachitate, vor fi înregistrate la FISC

Din 1 octombrie 2026, toate amenzile contravenționale neachitate, indiferent de autoritatea care le-a aplicat, sunt înregistrate la FISC ca datorii față de stat. Până acum, persoana putea avea amenzi neachitate, însă acestea nu erau indicate în certificatul fiscal. Ministra Finanțelor, Victoria Belous, recomandă cetățenilor să verifice periodic dacă au amenzi și să le achite. VICTORIA […]

Benzina și motorina, mai scumpe
ECONOMIE
•2 min citit

Benzina și motorina, mai scumpe

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică a stabilit noi prețuri plafon la carburanți pentru data de 26-28 septembrie. Astfel, un litru de benzină A95 va fi comercializat cu 34 de lei și 19 de bani, cu 12 bani mai mult. Totodată, șoferii vor putea achiziționa motorina la un preț de 36 de lei și 81 […]

Curs valutar: 24 – 27 septembrie 2026
ECONOMIE
•2 min citit

Curs valutar: 24 – 27 septembrie 2026

Banca Națională a Moldovei a publicat cotațiile oficiale ale monedelor pentru perioada 24 – 27 septembrie 2026. Astfel, euro va fi cotat cu 20 lei și 20 de bani, cu 4 ban mai mult. Dolarul american 17 lei și 77 de bani, cu 11 bani mai mult. Hrivna ucraineană va fi de 39 de bani, […]

Parteneri & Organizații

AgTech MoldovaDonau SojaMAC-P — Proiectul Agricultura Competitivă, implementat de UCIMPACCAR — Centrul de Consiliere Agricolă și RuralăAIPA — Agenția de Intervenție și Plăți pentru AgriculturăFAO — Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură